13198
۰۷ آذر ۱۳۹۵

«کودک و تصویر» حاصل شش سال پژوهش است

اکرمی از چاپ دو جلدی «کودک و تصویر» به عنوان یک منبع پژوهشی برای دانشجویان رشته ارشد تصویرگری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کتاب ماحصل ۵۰ جلسه با تصویرگران است.

به گزارش کودک پرس جمال الدین اکرمی، نویسنده، شاعر و تصویرگر در مورد آثار جدید خود که در دست چاپ دارد ، به خبرنگار شبستان گفت: مجموعه پنج جلدی ” قصه های قانون جنگل ” که طنز و فضایی اجتماعی دارد، قرار است توسط انتشارات پیدایش با تصویرگری امیر مفتون برای گروه سنی ج منتشر شود. جلد دوم رمان ” ماجراهای شکلات ماهی ” نیز به زودی برای کودکان و نوجوانان توسط انتشارات محراب قلم به چاپ می رسد.

اکرمی اظهار داشت: کتاب ” تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان ” به زودی توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ می رسد. رمان ” شب بخیر تورنا ” را نیز در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست چاپ دارم. سه ترجمه برای کودکان با عناوین ” شاهزاده بافنده ” ، ” زهره و شن های آبی “، ” ستاره و مرد جوان ” را از زبان فرانسه انجام دادم که قرار است، توسط انتشارات مبتکران به چاپ برسد. ترجمه ” کودک و دنیای پنهان نقاشی هایش ” نیز در آینده ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

این نویسنده و تصویرگر از چاپ دو جلدی ” کودک و تصویر ” خبر داد و افزود: این کتاب ها پژوهشی و منبع دانشجویی برای رشته کارشناسی ارشد تصویرگری است. جلد اول آن در مورد تاریخچه تصویرگری در ایران است که انتشارات مدرسه آن را چاپ می کند. جلد دوم آن هم جستارهایی در تصویرگری کتاب های کودکان و نوجوانان است که در آن یک سری بحث های نظری در مورد تصویرگری و ارتباط آن با ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد. جلد دوم ” کودک و تصویر ” قرار است، توسط انتشارات سروش به چاپ برسد.

اکرمی دو جلدی” کودک و تصویر ”  را حاصل یک کار پژوهشی شش ساله دانست و عنوان کرد: از سال 80 تا 84 حدود 50 جلسه در مورد تصویرگری و آشنایی با تصویرگران ایران و جهان در خانه کتاب برگزار شد. در این جلسات افرادی همچون مرتضی ممیز، فرشید مثقالی، پرویز کلانتری، علی اکبر صادقی، محمود جوادی پور، محسن وزیری مقدم  و  محمدعلی بنی اسدی در مورد تصویرگری صحبت کردند. مسئول این نشست ها بنده بودم. این نشست ها مرا به دوران کودکی خود برگرداند و آن فضایی که من با کتاب ها دنبال می کردم را برایم تداعی کرد. به این موضوع علاقه مند بودم و فرصتی پیش آمد و دست به نوشتن زدم. یادداشت های این دوستان نیز در کتاب ها جمع شده است. برای چاپ دوجلدی ” کودک و تصویر ” شش سال وقت گذاشتم. جلد سوم هم در حال آماده شدن است. این جلد هزینه بالایی دارد و هنوز کسی را برای حمایت مالی از آن پیدا نکرده ام.

این شاعر و تصویرگر با بیان اینکه ۱۲ رمان از آسترید لیندگرن برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده ام، تصریح کرد: این رمان ها که حدود شش جلد آن قصه کودکانه است ، قرار است توسط انتشارات محراب قلم به چاپ برسد. این رمان ها بیشتر فضای زندگی کودکی لیندگرن است. آسترید لیندگرن، نویسنده معروف سوئدی است که برنده جایزه نوبل آلترناتیو و جایزه هانس کریستین آندرسن شده است و کتاب هایش به بیش از ۸۰ زبان در بیش از 100 کشور ترجمه و چاپ شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار