13174
۰۷ آذر ۱۳۹۵

جشنواره بین المللی تئاتر کودک در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) افتتاح می شود

مجید فروتن گفت: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۲۱ آذر ماه جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش کودک پرس , معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ٢١ تا ٢٧ آذرماه برگزار می‌شود که دبیری این دوره از جشنواره را «شهرام کرمی» برعهده دارد.

وی افزود: جشنواره بیست و سوم در 10 بخش تخصصی کودک، نوجوان، خردسالان، خیابانی، مسابقه ‌نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی، مسابقه عکس و پوستر تئاتر، تئاتر بین‌الملل، تئاتر دانش‌آموزی، بخش ویژه شامل صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: در این دوره از جشنواره به مناسبت گذشت 100 سال از اجرای نخستین تئاتر کودک ایران به سرپرستی مرحوم باغچه‌بان جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان با مدیریت «منوچهر اکبرلو» از نویسندگان مطرح در تئاتر کشور با حضور پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود.

وی گفت: ٣٤٤ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رسیده است که از این تعداد ٣٤ گروه نمایشی برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره پذیرفته شدند.

فروتن عنوان کرد: ٩ گروه نمایشی از استان همدان و 6 گروه نمایشی از دیگر استان‌ها در بخش غیررقابتی ویژه همدان شرکت کردند که در ایام جشنواره نمایش آنها به روی صحنه می‌روند.

وی افزود: 10 گروه نمایشی از کشورهای مختلف هم برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان خواهند آمد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: جشنواره امسال با شعار “نمایش مهر، بر صحنه کودکی” همزمان با ولادت رسول اکرم(ص) در همدان با حضور هنرمندان داخلی و خارجی فعال در عرصه نمایش آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر در تربیت و تعلیم کودکان نقش موثری را ایفا می‌کند، تصریح کرد: هدف جشنواره بیست و سوم تئاتر کودک حمایت از آثار هنری خلاق و آموزشی در تربیت نسل آینده کشور تعریف شده و در تلاش هستیم این حمایت‌ها به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد.

منبع:خبرگزاری برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار