13148
۰۷ آذر ۱۳۹۵

جشن تولد جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت

گردهمایی اعضای باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش کودک پرس , گردهمایی اعضای باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ٢ آذر ماه ٩٥ در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با حضور آقای حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، آقای عاطفی شهردار منطقه ٢ رشت، خانم شیرزاد نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، خانم برنجکار مشاور بانوان فرمانداری، خانم کرمی معاون نهاد کتابخانه ها، خانم رستگار رئیس اتحادیه کتابفروشان رشت و نویسندگان آقایان عزت الله الوندی و توزنده جانی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور نمایندگان باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و مربیانی از کانون پرورش فکری و کتابخانه ها و آموزش و پرورش و دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد برگزار گردید اساتید با مربیان و اعضاء باشگاه به تبادل نظر پرداختند و اعضاء را در نوشتن و خواندن داستان تشویق نموده و از کودکان خواستند ادامه داستان را حدس بزنند.

محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان این مطلب گفت: برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان می باشد که یک طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ١٥ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران و شهرهای دوستدار کتاب در حال برگزاری است که شهر رشت به عنوان یکی از ١٥ شهر برگزیده می باشد.

این جشنواره از ١٣ تا ١٤ مهر ماه با برگزاری کارگاهی با حضور مربیان کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون های مساجد و اساتید مرکز مطالعات فرهنگی آغاز بکار نمود و مربیان در مراکز زیر مجموعه خود ضمن فعالیت با جذب اعضا، ٥٠ باشگاه کتابخوانی در رشت ایجاد و ثبت نمودند که اعضای این باشگاه می توانند از٢ آذر تا ٢٤ آذر ٩٥ جهت خریداری کتاب از کتابفروشی ها از تخفیف ٥٠ درصد برخوردار شوند و با کمک مربیان به مطالعه و نقد کتاب ها پرداخته و فیلم کوتاه موبایلی تهیه نمایند.

همچنین اختتامیه این جشنواره ٢ بهمن ماه ٩٥ برگزار میگردد که آثار منتخب به دبیرخانه مرکزی این جام ارسال خواهد گردید تا در یک مسابقه کشوری آثار برگزیده رشت داوری شوند.

در ادامه آقای عاطفی شهردار منطقه ٢ رشت به عنوان حامی جشنواره به ایراد سخنرانی پرداختند که به یاری مردم و مسئولین این قدم برداشته شده و با پیشینه فرهنگی ای که این شهر و سرانه آمارها و لیاقتی که این شهر دارد امیدوارم در آینده به پایتخت کتاب تبدیل شویم. این یک رویا نیست امکان پذیر می شود همانطور که با همت مردم و مسئولین پایتخت غذای کشور شدیم پایتخت غذای روح هم بشویم.

همچنین آقای الوندی افزود: ما آمدیم که در ذهن ها جرقه ای زده شود و در مورد کتاب و باشگاه و مسیر علاقمندان را متحول کنیم.

آقای توزنده جانی بهترین شکل کتاب خواندن را جمعی مطرح کردند که این گونه کتاب خواندن موجب افزایش سرانه مطالعه خواهد گردید.

در ادامه خانم شیرزاد گفتند باید تشویق به مطالعه نهادینه گردد تا به کتابخوانی بیشتر پرداخته شود و شورای اسلامی شهر رشت هم در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک و فعالیت خواهد نمود.

در پایان اعضای حاضر بصورت نمادین از کتابفروشی انتشارات جنگل جاودانه بازدید نمودند.

منبع:خبرگزاری خبر آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار