13145
۰۷ آذر ۱۳۹۵

اتاق ویژه« مادر و کودک» در پروژه‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده به مسئولان قطارشهری تاکید شده تا در تمامی ایستگاه‌های این خط اتاق ویژه «مادر و کودک» را راه اندازی نمایند تا بانوان بتوانند در هنگام تردد در قطار شهری اقدامات ضروری را در این اتاق به انجام رسانند.

به گزارش کودک پرس , فاطمه غیور اظهار کرد: از چند سال گذشته موضوع ایجاد تسهیلات برای تردد آسان و تفریح بانوان در شهر در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اقدامات خوبی نیز به انجام رسیده است.
وی افزود: در این راستا بزرگترین بوستان ویژه بانوان شرق کشور به نام بوستان«ریحانه» ایجاد و در اختیار بانوان قرار گرفت تا بتوانند در یک محیط کاملا محصور به ورزش و تفریح بپردازند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز به ایجاد فضای‌های مخصوص بانوان در قطارشهری و اتوبوس توجه ویژه‌ای شد به صورتی که در حال حاضر واگن‌های ابتدایی و انتهایی در هر رام قطار شهری به بانوان اختصاص یافته است و در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های درون شهری نیز به رعایت حقوق بانوان توجه شده است.
غیور در ادامه به راه اندازی تاکسی بانوان اشاره و اظهارکرد: این تاکسی‌ها به دلیل فعالیت رانندگان زن ویژه بانوان طراحی شده تا این قشر بتوانند با آسودگی بیشتری در شهر تردد کنند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری از مرحله نخست خط دوم قطار شهری که قرار است در بهمن سال جاری راه اندازی شود؛ تصریح کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده به مسئولان قطارشهری تاکید شده تا در تمامی ایستگاه‌های این خط اتاق ویژه «مادر و کودک» را راه اندازی نمایند تا بانوان بتوانند در هنگام تردد در قطار شهری اقدامات ضروری را در این اتاق به انجام رسانند.
عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از ارسال نامه ای به شهردار مشهد به منظور اجباری نمودن ایجاد اتاق مادر و کودک در همه پروژه‌های شهری خبر داد و گفت: این نامه با امضای رییس شورای اسلامی شهر مشهد به شهردار مشهد ارسال شده است.
غیور در ادامه سخنان خود با تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی به منظور توجه ویژه به موضوعات حوزه زیارت بانوان در حرم مطهر رضوی گفت: ایجاد کفشداری ویژه بانوان یکی از این اقدامات ارزشمند بود که به همین دلیل از تولیت آستان قدس رضوی تشکر کرده و خواستار ادامه اینگونه اقدامات در حرم مطهر رضوی هستیم.

منبع:خبرگزاری شهر فردا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار