131383
۱۱ دی ۱۳۹۶

بررسی طرح‌های بیمه عمر و آتیه کودک و نوجوان

این روزها در برخی خانواده‌ها یکی از مهم ترین مسائل زندگی، پس انداز و ایجاد سرمایه برای آینده کودکان، از قلم افتاده و به آن بی‌توجهی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، اما حقیقت این است که در چشم بر هم زدنی فرزندان بزرگ و والدین با هزینه های مختلفی از تحصیل گرفته تا خرید مسکن، ازدواج و سرمایه شغلی فرزندان رو به رو می شوند. در چنین شرایطی راهکار چیست؟! آیا شما به عنوان والدین امروز، فکری دارید یا پس اندازی برای آینده مالی فرزندان خود در نظر گرفته اید؟!

با گذر زمان و بزرگ شدن کودکان هزینه هایی چون خرج تحصیل، ازدواج، مسکن و سرمایه گذاری برای آینده شغلی آنان افزایش می یابد و ‌تامین منابع مالی، به یک پس انداز بلند مدت نیاز دارد. برای سرمایه‌گذاری راه های زیادی وجود دارد، مانند ایجاد حساب بانکی، خرید ارز و طلا، خرید سهام بورس، اوراق بهادار و…..اما از میان انواع مختلف این پس اندازها، طرح های بیمه ای حرف تازه ای برای گفتن دارند. یکی از پرطرفدارترین و ‌رایج ترین بیمه ها در کشور، بیمه عمر و آتیه کودک و‌ نوجوان است. چراکه هم خصوصیات بیمه، ماهیت تشکیل سرمایه و پس انداز را دارد و هم این امکان را فراهم می کند تا افراد به صورت مستمر برای آینده مالی فرزند خود پس انداز کنند. اگر شما هم برای تامین مالی آینده فرزند تان، این روش را انتخاب کرده اید، با دخل و ‌خرج امروز همراه باشید تا با انواع بیمه های عمر کودک و شرایط کلی آن ها آشنا شوید.
بیمه آتیه کودک و نوجوان «پاسارگاد»
هدف از اجرای این طرح، تامین آتیه کودکان و نوجوانان و ایجاد سرمایه ای مطمئن برای تهیه نیازهای زندگی آنان است. برخی ویژگی های این بیمه نامه به این صورت است :
والدین می توانند از بدو تولد فرزند خود تا سن ۶۵ سالگی، این بیمه نامه را برای او فعال کنند. این طرح می تواند از پنج تا 30 سال ادامه داشته باشد و سرمایه قابل توجهی را فراهم کند. شما به صورت ماهانه، حق بیمه های معینی به شرکت بیمه پرداخت می کنید و در ازای آن، سود تضمینی می گیرید. حداقل میزان سود تضمینی سالانه ۱۶ درصد است و در شرایطی این نرخ می تواند بیشتر هم باشد. در انتهای قرارداد، ‌اصل پس انداز جمع آوری شده، به همراه سود حاصل از آن به صورت یک جا به شما پرداخت می شود. اگر نخواهید یک جا آن را بگیرید، می توانید سرمایه بیمه خود را به دریافت مستمری تبدیل کنید . این طرح معاف از مالیات است. حتی شما می توانید پس از پایان سال دوم، تا ۹۰ درصد مبلغ پس انداز تان، وامی با سود ۴ درصد دریافت کنید. برای حفظ ارزش اقتصادی پس انداز در مقابله با تورم، می توانید مبلغ حق بیمه را هر سال ۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهید. همچنین، می توانید از دیگر پوشش های این بیمه نامه مانند خطر فوت، حادثه، بیماری های خاص و …. تا سقف مبالغ معینی از حمایت شرکت بیمه برخوردار شوید.
بیمه ایران : بیمه عمر « مان»
بیمه عمر « مان» طرح ویژه ای به منظور بیمه و سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان است که محدودیت سنی ندارد و از بدو تولد امکان صدور بیمه نامه وجود دارد. در این طرح، والدین کودک با پرداخت مبلغی ماهانه یا سالانه، علاوه بر تامین آینده فرزندشان و استفاده از تسهیلات مالی می توانند از حوادث ناگواری که ممکن است در آینده بر اثر زیان مالی به وجود آید، جلوگیری کنند.
همچنین، از دیگر پوشش های بیماری،‌ حادثه و درمان بهره مند شوند. در این بیمه نامه، هر ‌چه میزان حق بیمه پرداختی شما و مدت قرارداد بالاتر باشد، بیمه نامه سوددهی بیشتری دارد. در انتهای قرارداد اصل پول به همراه سود روزشمار به شما پرداخت می شود. با این حال، در صورت تمایل می توانید در پایان قرارداد، تمام یا بخشی از اندوخته خود را به بیمه بازنشستگی تبدیل کنید و مستمری بگیرید. همچنین، از سال دوم قرارداد می توانید بدون ضامن و وثیقه وام بگیرید.
اگر می خواهید سرمایه پرداختی شما در انتهای قرارداد ارزش پولی خود را در آن سال حفظ و تورم را خنثی کند، بهتر است سالانه درصدی به صورت پلکانی به میزان حق بیمه خود اضافه کنید. این بیمه نامه با سود تضمینی پرداختی ۱۶ درصد، به مدت ۳۰ سال طراحی شده است. شما می توانید حق بیمه خود را یک جا، سالانه، شش ماهه، سه ماهه یا ماهانه بپردازید. بدیهی است که پرداخت سالانه بهتر از انواع دیگر است، زیرا به شما سود روزانه تعلق می گیرد. در صورت پرداخت سالانه، سود بیشتری نیز نسبت به بقیه روش های پرداختی خواهید داشت.شما می توانید در طول مدت قرارداد، هر زمان که مایل باشید همه شرایط بیمه نامه اعم از حق بیمه، مدت قرارداد، نحوه پرداخت و ‌پوشش ها را به میزان دلخواه تغییر دهید.
در این بیمه نامه هر فردی می تواند با توجه به درآمد و شرایط خود، مبلغ حق بیمه و روش پرداخت را انتخاب کند. همچنین، به میزان ۹۰ درصد از ارزش بازخریدی بیمه نامه، بدون ضامن و تشریفات اداری می توانید وام دریافت کنید.
بیمه سامان: بیمه عمر و تشکیل سرمایه
شرکت بیمه سامان، طرح بیمه عمر کودکان و ‌نوجوانان را برای تامین رفاه نسل آینده طراحی و ارائه کرده است. این طرح، از زمان ترخیص نوزاد از بیمارستان قابل ارائه است و هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. شما می توانید از بدو تولد تا ۷۰ سالگی فرزندتان را بیمه عمر کنید. این بیمه نیز مانند دیگر بیمه های عمر معاف از مالیات است و مشمول قوانین وراثت نمی شود. یکی از امتیازات ویژه بیمه سرمایه این است که اگر به عنوان بیمه گذار دچار از کارافتادگی دایمی شوید، می توانید تا 10 سال از پرداخت حق بیمه معاف باشید.تعیین مدت زمان قرارداد و مبلغ حق بیمه پرداختی به انتخاب خودتان است و محدودیتی در مدت قرارداد وجود ندارد.
روش پرداخت حق بیمه ها به صورت سالانه است. همچنین، با توجه به وجود تورم و تمایل به داشتن یک بیمه نامه با کیفیت می توانید بین ۱۰ تا ۲۵ درصد، سالانه، به مبلغ حق بیمه خود اضافه کنید. در این طرح شما با کمترین پرداخت، از بالاترین سود پرداختی برخوردار می شوید و سرمایه شما در انتهای قرارداد به صورت یک جا به شما پرداخت می شود که می توانید برای هزینه های ازدواج، جهیزیه، تحصیل فرزندان و… استفاده کنید. همچنین، از پایان سال اول می توانید از حساب اندوخته خود برداشت کنید، یا تا ۹۰ درصد از مبلغ ارزش بیمه نامه، وام بدون ضامن بگیرید. سود و سرمایه پرداختی، معاف از مالیات است.
میزان پس انداز در بیمه عمر سامان، با توجه به نیاز و‌ توانایی مالی بیمه گذار تغییر می کند. این بیمه، حدود ۱۶ تا ۲۰ درصد سود تضمینی می پردازد. اما اگر به اندوخته خود دست نزنید، می توانید در پایان مدت قرارداد آن را یک جا یا به صورت مستمری دریافت کنید. این بیمه کاملا انعطاف پذیر است و امکان افزایش یا کاهش حق بیمه در هر سال وجود دارد.
بیمه عمر پارسیان
شرایط و‌ ویژگی های کلی این بیمه نامه همانند بسیاری از بیمه نامه های دیگر است. از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد، نبود محدودیت سنی در این بیمه ‌نامه است که از بدو تولد تا ۶۵ سالگی قابل تنظیم است. مدت قرار داد را می توانید از ۵ تا ۳۰ سال تنظیم کنید و حق بیمه های خود را به صورت سالانه، شش ماهه، سه ماهه و ماهانه بپردازید. سود تضمینی که به سپرده شما تعلق می گیرد، بین ۱۵ تا ۱۶ درصد متغیر است. حتی در صورت پرداخت حق بیمه، زودتر از تاریخ سررسید آن، سود تشویقی نیز دریافت می کنید. پس از پرداخت حق بیمه برای دو سال تمام، تا ۹۰ درصد ارزش بازخرید با سود ۴ درصد، بدون تشریفات اداری می توانید وام بگیرید.
از ابتدای سال سوم تا هفتم، ۵۰ درصد اندوخته و از سال هفتم به بعد تا ۹۰ درصد اندوخته را می توانید برداشت کنید. همچنین، پس از اتمام قرارداد می توانید تمام موجودی خود را به علاوه سود تضمینی تعلق گرفته به آن، به صورت یک جا بگیرید یا مستمری برای مدت معین دریافت کنید. سرمایه دریافتی شما معاف از مالیات، قوانین انحصار وراثت و ادعای طلبکاران است. همچنین در صورت دیرکرد در پرداخت حق بیمه، ملزم به پرداخت هیچ جریمه ای نیستید. یکی از مزایای بیمه نامه این است که میزان حق بیمه و سرمایه بیمه ای به انتخاب شما می تواند ثابت بماند یا برای کاهش آثار تورمی، سالانه با نرخ منظمی افزایش یابد.
بیمه عمر البرز
اهداف این طرح نیز همانند دیگر طرح های بیمه ای، تامین زندگی مالی کودکان و نوجوانان در بزرگ سالی آن هاست. این طرح از بدو تولد تا ۷۰ سالگی قابل ارائه است، اما تا سن ۱۰۰ سالگی فرد را تحت پوشش قرار می دهد. مدت قرارداد از پنج تا ۳۰ سال و حق بیمه به صورت سالانه، شش ماهه ، سه ماهه و ماهانه قابل پرداخت است. شما می توانید بر اساس جدول های موجود در این بیمه نامه، هر مبلغ سرمایه و حق بیمه پرداختی را با توجه به امکانات مالی خود انتخاب کنید. سود تضمینی سالانه بیمه عمر البرز ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است. پس از سال دوم، به میزان ۹۰ درصد ارزش سرمایه خود، می توانید وام دریافت کنید.
همچنین، همانند دیگر بیمه نامه ها می توانید در پایان مدت بیمه، سرمایه خود را به همراه سودهای ایجاد شده، به صورت یک‌جا یا با تبدیل آن به یکی از انواع بیمه نامه های مستمری برای تامین دوران بازنشستگی دریافت کنید.با توجه به نیاز مشتری، سرمایه بیمه نامه عمر ممکن است به یکی از سه صورت زیر باشد:
الف) سرمایه ثابت: در طول مدت بیمه، سرمایه بیمه ثابت است. مثلا اگر بیمه نامه ای پنج ساله و ‌با سرمایه ثابت پنج میلیون تومان صادر شود، چنان چه در طول مدت قرارداد، فرد بیمه شده فوت کند، همان سرمایه ثابت، پنج میلیون تومان، از سوی شرکت بیمه پرداخت می شود.
ب) سرمایه نزولی: در این طرح، سرمایه بیمه هر سال نسبت به سال قبل کمتر می شود. برای مثال طی یک قرارداد پنج ساله با سرمایه اولیه پنج میلیون تومان، سرمایه هر سال ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر می شود. اگر بیمه شده در سال اول فوت کند، پنج میلیون تومان و اگر در سال دوم فوت کند چهار میلیون تومان و به همین ترتیب در سال سوم سه میلیون تومان پرداخت می شود.
ج) سرمایه صعودی: در این طرح، بیمه گذار برای حفظ ارزش سرمایه خود در مقابل تورم، هر سال سرمایه و ‌حق بیمه خود را درصدی افزایش می دهد. در نتیجه، اگر فرد بیمه شده فوت کند، سرمایه پرداختی، مبلغی معادل سرمایه زمان فوت اوست.
بیمه عمر کودکان دانا : طرح قلک دارا و سارا
این طرح از بدو تولد تا ۶۵ سالگی قابل اجراست. اولویت اول این بیمه نامه، پس انداز و سرمایه گذاری فرد بیمه شده است. بدین معنی که اگر در پایان ۲۰ سال، که کودک به جوانی رسید و ‌نیاز مبرم به سرمایه داشت، از این بیمه نامه استفاده کند، از ویژگی های عمده این طرح بهره مند می شود. این ویژگی ها شامل؛ تضمین سود سرمایه گذاری ۱۵ درصد در بلند مدت، بازخرید بیمه نامه، برداشت از محل اندوخته از سال سوم، پرداخت وام از محل اندوخته بعد از دو سال با بازپرداخت آن طی یک تا سه سال ، پرداخت سرمایه بیمه در پایان قرارداد به صورت یک جا یا به صورت مستمری، امکان افزایش سرمایه برای رفع آثار تورم، امکان پرداخت حق بیمه به صورت یک جا، سالانه، اقساط ماهانه و نیز معافیت های مالیاتی است. طول مدت قرارداد به طور کل از پنج تا ۳۰ سال است و مدت پرداخت حق بیمه و ‌مبلغ سپرده اولیه، از سوی بیمه گذار تعیین می شود و مبلغ هر قسط، بر اساس توانایی مالی بیمه گذار است.از دیگر شرکت های بیمه که طرح بیمه عمر کودک و نوجوان را ارائه می دهند، می توان به «بیمه های عمر و سرمایه گذاری سینا»، «نوین»، «کوثر»، «آسیا»، «ملت»، «دی» و «کارآفرین» اشاره کرد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار