13130
۰۶ آذر ۱۳۹۵

65 درصد کودکان ارجاعی به اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است

متاسفانه 65 درصد از کودکانی که به اوژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند مورد کودک آزاری قرار گرفته اند.

به گزارش کودک پرس پرس : رضا سلیقه روز شنبه در همایش پیشگیری از کودک آزاری در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: کودک آزاری به مجموعه رفتارهایی گفته می شود که از سوی بزرگسالان بر کودک اعمال می شود و به نوعی سلامت جسمی، روحی، ذهنی و عاطفی کودک را به مخاطره می اندازد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی که در دوران کودکی اتفاق می افتد می تواند در بزرگسالی زمینه آسیبی دیگر را فراهم بیاورد.

وی با تاکید براینکه کودکان سرمایه های اجتماعی  با ارزشی هستند که نقش بسیار موثری در جامعه ایفاء می کنند، گفت: کودکان بسیار آسیب پذیر و حساس هستند از این رو باید به مسائل تربیتی کودکان توجه شود.

وی اظهار کرد: کودک آزاری تنها جسم کودک را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه می تواند روحیه کودکان را تخریب و شکننده نماید و از آن ها افرادی گوشه گیر، منزوی و پرخاشگر بسازد.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: این رفتارها حتی می تواند موجب انتقام گیری کودکان شود و مبدل به افراد کینه توز نماید و افرادی که با کودکان سر و کار دارند نقش بسیار مهمی در تربیت آنها دارند و آموزه های زیادی را به کودکان منتقل می کنند.

سلیقه با اشاره به اینکه کودک آزاری به علل مختلفی همچون زیستی، روانی و اجتماعی وابسته است، گفت: متاسفانه 65 درصد از کودکانی که به اوژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند مورد کودک آزاری قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: به طور متوسط 2 درصد از کودک آزاری های استان مربوط به کودک آزاری جنسی است که باید با مراقبت و آگاهی از میان برود و اگر در زمینه معیشت، آموزش و رشد و نمو کودک کوتاهی شود خود مصداق کودک آزاری است.

سلیقه عنوان کرد: سالیانه 300 نفر از کودکان خیابانی جمع آوری و ساماندهی می شوند که در این باره 20 درصد از آن ها کودکان طلاق هستند چرا که خانواده ای دارای ثبات ندارند.

وی گفت:در سال گذشته 153 تماس با اورژانس اجتماعی در قم صورت گرفته است که با کودک آزاری مرتبط است و در این میان 69 درصد آزار جسمی کودکان به ثبت رسیده که 56 درصد آزار دختران و 44 درصد پسران است.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: توجه به سلامت اجتماعی کودکان اهمیت زیادی دارد بسیاری از خانواده ها بر اثر فقر اقتصادی و اعتیاد کودکان زمینه کودک آزاری را فراهم می کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار