موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1312
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

نمایش «شاهزاده خانوم» روی صحنه رفته است

نمایش «شاهزاده خانوم» کاری از گروه تئاتر «خنیا» است که به نویسندگی حمیدرضا حسینعلی و کارگردانی ماندانا عبقری از 24 مردادماه در سالن کوچک تالار محراب به صحنه رفت.

به گزارش کودک پرس   «شاهزاده خانوم» در فضایی ریتمیک و با همراهی سازهای سه تار، سنتور و تنبک اثری است که در روزگار بازی‌های دیجیتالی و کامپیوتری تاملی است بر فرهنگ ایرانی اصیل که با نمایش کودکانه نیز پیوند دارد.

نمایشنامه «شاهزاده خانم» در دهه هشتاد نگارش شده و تقریبا تمامی اثر به زبان شعر است، طبق اعلام دست‌اندرکارانش البته نه آنقدر سخت و سنگین که از عهده درک کودک خارج باشد و داستان شاهزاده خانمی را بازگو می‌کند که از قحطی و نداری مردم شهر غمگین است و با دل مهربانش برایشان غصه می‌خورد، اما این شاهزاده خانوم با  شاهزاده‌های دیگر متفاوت است. خنده هایش دُرّ و مروارید می‌دهد و اشک‌هایش عسل، اما مردم این دیار عسل را نمی‌شناسند و دنبال راه چاره برای حل مشکل گریه شاهزاده خانم و قحطی شهرند.
این نمایش با دستیار کارگردانی علیرضا دهقانی از ۲۴ مردادماه ۱۳۹۵ و از ساعت ۶ عصر هر روز بجز شنبه‌ها، در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب در حال اجرا و میزبان بچه‌ها و خانواده‌های آن‌ها است.

 

 

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار