13116
۰۶ آذر ۱۳۹۵

شکنجه اکثریت قریب به اتفاق کودکان در زندان‌های اسرائیل

اکثریت قریب به اتفاق کودکان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، در زمان بازداشت و بازجویی، مورد شکنجه قرار می‌گیرند...

به گزارش کودک پرس پرس : کمیته امور زندانیان فلسطینی روز گذشته در بحبوبه افزایش مشخص حبس و بدرفتاری با کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که اکثریت قریب به اتفاق کودکان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، در زمان بازداشت و بازجویی، مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

وکیل این کمیته در بیانیه‌ای که پس از ملاقات از زندان اوفر اسرائیل منتشر شده اعلام کرد: من متوجه شدم که در یک ماه گذشته تعداد زندانیان کودک و نوجوان فلسطینی این بازداشتگاه به شکل قابل توجهی افزایش یافته‌اند. و از میانه ماه اکتبر تعداد کودکان اسیر در این زندان به 28 تن رسیده که 14 نفر از آنان زیر 14 سال هستند.

این وکیل در ادامه می‌گوید: اکثریت قریب به اتفاق این کودکان و نوجوانان اسیر هنگام هجوم نظامیان اسرائیلی برای بازداشت و همچنین در زمان بازجویی مورد شکنجه، ضرب و شتم و تحقیر قرار گرفته‌اند.

درست هفته گذشته نیروهای اسرائیلی 8 کودک فلسطینی را از اردوگاه آوارگان آیدا ربودند. تمیر ابوسالم 14ساله یکی از بازداشت شدگانی است که هنگام هجوم نظامیان اسرائیلی مورد اصابت گلوله پلاستیکی به سر قرار گرفته و نظامیان او را شکنجه کرده‌اند و امکانات درمانی نیز در اختیار او قرار نداده‌اند.

به گفته گروه بین‌المللی مدافع حقوق کودکان فلسطینی نیز اسرائیل استفاده از حبس موقت (اداری) علیه کودکان را به شدت افزایش داده و آنان را بدون جرم یا برگزاری دادگاه در بازداشت نگه می‌دارد. به گفته این گروه اسرائیل در سال گذشته 19 کودک فلسطینی را در بازداشت موقت نگه داشته، این درحالی است که پیش از سال 2015 اسرائیل هیچ کودکی را تا پیش از 2011 در کرانه باختری به اسارت نگرفته بود.

منبع: رسانه کودک 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار