13108
۰۶ آذر ۱۳۹۵

کارگردان نمایش “تابستان یخی” گفت : تئاتر نوجوان ما فقر است !!

کارگردان نمایش "تابستان یخی" گفت : تئاتر نوجوان ما فقیر است نمایش "تابستان یخی" که از 9 آبان تا 5 آذر درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

به گزارش کودک پرس پرس : این نمایش برای گروه سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شد و به موضوع سردی رابطه والدین و تاثیر آن بر افکار کودکان پرداخته است. اینکه این سردی چقدر می تواند برای کودک و نوجوانی که با مشکلات بلوغ و ورود به جامعه روبرو هستند، مشکل ساز باشد. درعین حال کارگردان ونویسنده و عوامل نمایش تابستان یخی سعی کردند بانمایشی شاد ، فانتزی وجذاب پیام های آموزشی جالب توجهی به مخاطب خود منتقل کنند.

امین دلپذیر نویسنده و کارگردان نمایش”تابستان یخی” در پاسخ به این سئوال که چرا نمایشی را برای گروه سنی نوجوان به روی صحنه برد گفت: تئاتر ما درحوزه سنی نوجوان فقر است. با اینکه درجشنواره تئاتر فجر بخش کودک و نوجوان ازهم جدا شده است بازهم بیشتر کارهای تئاتر برای سنین زیر 10 سال است. البته درحوزه نوجوان همین امسال  تئاتر پدر یک دقیقه ای از رضا فیاضی به روی صحنه رفته است ولی بازهم من فکر می کنم دراین حوزه کم کارشده است. چون نوجوانان دراین مرحله مشکلاتی چون بلوغ و پذیرفته شدن در بین دوستان و غیره را دارند به همین دلیل باید با یک سری مسائل روانشناختی بیشتر درتئاتر نوجوان نسبت به کودک کارکرد.

وی درخصوص دکور سنگین و هزینه های زیادی که برای اجرای این تئاتر انجام شده و اینکه آیا می توان انتظار داشت که هزینه ها با وجود استقبال مخاطب از این سبک نمایش برگردد، بیان کرد: مابه بازخورد مالی زیاد فکر نکردیم و هدف ما ارائه یک کار با کیفیت بود. ازهرجهت چه پشت صحنه، طراحی لباس، هنرپیشگان، موسیقی و غیره در واقع خواستیم در هر زمینه ای بهترین را انتخاب کنیم. تیم ما در مدت 4یا5 ماه وقت گذاشت تا موضوع نمایش را باروانشناسی کردن درقالب یکنمایش فانتزی وجذاب ارائه کند و پیام مورد نظرخود را به پدرومادر برساند. در عین حال باید تلاش می کردیم که نمایش  تلخ نباشد و کودک ونوجوان ازآن لذت ببرند تا درنهایت با ارائه یک کار با کیفیت، رسالت خودمان را به عنوان یک تولیدکننده نمایش برای مخاطب انجام داده باشیم.

نویسنده تابستان یخی درخصوص راضی بودن مخاطب و خودش از اجرای این نمایش گفت: آرزوی هرنویسنده و کارگردان این است، متنی را که برای نمایش می نویسد بر روی صحنه ببیند و این موضوع خیلی کم اتفاق می افتد، ولی دراین نمایش خوشبختانه می بینم 80درصد آن چیزی را که برای آن پیش بینی کرده بودم اتفاق افتاده و این مرا هیجان زده می کند. درعین حال با مخاطبان محدودی که داشتم نیزمصاحبه کردم. خوشبختانه به آن نتیجه دوجانبه و هدفی که هم برای کودک و نوجوان و هم پدرومادرمی خواستم رسیدیم . اینکه مخاطب نوجوانم با دیدن یک نمایش درام و قصه خوب ،فانتزی ،جذاب،به همراه انیمیشن ،عروسک و موسیقی که گروه شرنگ برای این تئاترساخته اند، ازچهره های شناخته شده تلویزیون و سینما استفاده کردیم که درتئاتر کودک و نوجوان کم اتفاق می افتد، یعنی سعی کردیم همه گزینه ها را داشته باشیم تا یک اجرای ،شاد،سرگرم کننده و درعین حال آموزنده را مخاطب نوجوان تجربه نماید.

ناصر آویژه ،بهراد خوازی،مهرداد بهزاد اول ،مارال فرجاد و پریسا نقدی زاده بازیگران نمایش تابستان یخی بودند وصداپیشگی این نمایش نیز به عهده راضیه برومند و بهرام شاه محمد لو بود.همچنین آهنگساز وخوانندنمایش تابستان یخی به عهده بهزاد اول بود.

گفتنی است نمایش« تابستان یخی » تا 5آذر، هرروز ساعت 30/17 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

منبع: ایسکانیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار