130813
۰۹ دی ۱۳۹۶

دبیر هیئت دولت: ‌کودک‌ بازمانده از تحصیل ‌در کشور نداریم

دبیر هیئت دولت گفت: هیچ کودکی را در کشور نمی‌توان یافت که از تحصیل بازمانده باشد.

به گزارش کودک پرس ، محسن حاجی میرزایی در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل نهضت سوادآموزی، جایگاه سوادآموزی در انقلاب و نظام اسلامی زنده کردند و این فرمان دوراندیشی امام راحل را نشان می‌داد و در واقع به آینده و پیشرفت علمی کشور توجه خاصی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید باهنر از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار و انقلابی در شکل‌گیری نهضت سوادآموزی بود، گفت: نهاد سوادآموزی بعد از تشکیل آن به‌فرمان اما راحل زمینه برای علم‌آموزی نیروهای انقلاب بود به‌طوری که کمتر افراد انقلابی را می‌توان یافت که با این نهضت در ارتباط نبوده باشند.

دبیر هیات دولت اضافه کرد: هیچ‌یک از کشورها به‌اندازه ایران اسلامی در سوادآموزی ملت خود سرمایه‌گذاری نکرده این در حالی است که سرمایه‌گذاری نظام بر بحث سوادآموزی نه‌تنها بی‌تأثیر نبوده بلکه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به امروز با رشد 50 درصد باسوادی در میهن اسلامی بوده‌ایم.

 

 

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه هیچ کودکی را در کشور نمی‌توان یافت که از تحصیل بازمانده باشد و این امر یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سوادآموزی کشورمان است، گفت: این‌که فردی به دلیل مشکلات از تحصیل بازبماند آن‌هم در این زمان معنی ندارد چون سیاست‌هایی که اتخاذ شده این امکان را نمی‌دهد که با این‌همه برای انسداد بی‌سوادی مجدداً شاهد رشد بی‌سوادی در جامعه باشیم.

وی علم‌آموزی و سوادآموزیِ انسان را از جمله مقوله‌های پایان‌ناپذیر دانست و گفت: اینکه بگویند سوادآموزی روزی به پایان می‌رسد تفکر درستی نیست چراکه هیچ‌گاه سوادآموزی پایان نمی‌یابد البته در مثال آن گفته می‌شود ز گهواره تا گور دانش بجوی.

 

دبیر هیئت دولت با ذکر اینکه سوادآموزی با واقعیات زندگی مردم عجین و ترکیب‌شده است، ابراز داشت: در زمان انقلاب اسلامی یکی از شاخص‌هایی که به انقلابی بودن کمک می‌کرد کمک و پیوستن به حرکت سوادآموزی مردم بود چراکه سوادآموز و آموزشیار بر همدیگر تأثیر دوسویه دارند و به اعتقاد بنده هرکسی که به پیشرفت و ترقی کشور کمک کند یک نیروی انقلابی است.

 

حاجی‌میرزایی در پایان بابیان اینکه سوادآموزی در تمامی کشورها عملاً با انقلاب همراه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: سوادآموزی علاوه بر مزیت‌های بسیاری که دارد باعث می‌شود تا انسان در حیات اجتماعی حضور مؤثری داشته باشد.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار