130603
۰۷ دی ۱۳۹۶

حضور شکلات آذربایجان غربی در ۲ جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

فیلم کوتاه داستانی ‘شکلات’ به نویسندگی و کارگردانی ‘مهدی حیدری’ و از تولیدات حوزه هنری آذربایجان غربی به بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان کالیفرنیای آمریکا و یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بنگلادش راه یافت.

به گزارش کودک پرس ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه جشنواره ‘داکای’ بنگلادش از هفت تا 13 بهمن و جشنواره کالیفرنیا از چهار تا 6 اسفند سال جاری برگزار می شود، گفت: این فیلم کوتاه پیش از این بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی زیرو پلاس ‘Zero Plus’ روسیه شده است.
احد هوشمند ادامه داد: سامان عبداللهی و آرمین مرادی دستیاران تصویربردار این اثر بوده، هماهنگی این اثر توسط محمد بی غم، مدیریت تولید آن توسط مجتبی مصطفایی و فیلمبرداری آن توسط محمد مستوفی انجام شده است.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه ‘شکلات’ نیز گفت: این فیلم 15 دقیقه ای طی مدت یک ماه در روستای ولدیان خوی فیلمبرداری شده است و حمیدرضا مصطفایی و پرویز ضیا حسینی در آن به هنرنمایی پرداخته اند.

 

مهدی حیدری افزود: این فیلم، داستان پسری نوجوان را در یک روستا که برای گرفتن شکلات از دست یک پیرزن خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند، به تصویر کشیده است.
به گزارش ایرنا، مهدی حیدری متولد 1359 شمسی در بناب و کارشناس رشته صدابرداری است و از سال 1388 با فیلم کوتاه ‘آق گول’ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

صدابرداری سریال های ‘دومان’، ‘باریشاق’، ‘باجناقلار 2’، ‘تقی بی سیم’، ‘بهشت عشایر’، ‘مسافر چی چست’، ‘دَه دَه مالی’، ‘سریال دریا’ و همچنین سریال های عروسکی ‘گلمان رود’ و ‘کبودان’ در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
‘آق گول’، ‘شپه’، ‘بولود’ و ‘آوای کودکان قدس’ از جمله فیلم های داستانی بوده که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها بر عهده حیدری بوده است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای ‘سولوک’، ‘طلای چی چست’، ‘آغاج’، ‘اویونلار’ و ‘یایلاق نغمه لری’ نیز توسط وی انجام گرفته است.

سریال ‘باجناق ها’ و فیلم های ‘آق گول’ و ‘بولود’ وی در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم ‘آق گول’ وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم ‘آق گول’ و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم ‘در سایه سار ولایت’ از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.

فیلم مستند داستانی ‘گلین’ /عروس/ به کارگردانی و تهیه کنندگی’مهدی حیدری’ نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی در جشنواره فیلم مستند آنکارای ترکیه در 29 آذر سال جاری برگزیده شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار