13055
۰۴ آذر ۱۳۹۵

درخشش یک دانش آموز تبریزی در مسابقات جهانی ( ucmas)

نیوشا محمدزاده دانش آموز تبریزی در مقطع ابتدایی مقام نخست رقابت های جهانی محاسبات ذهنی ( ucmas ) یو سی مس سال 2016 را به خود اختصاص داد.

به گزارش کودک پرس , بیست و یکمین دوره این مسابقات اواخر آبان ماه امسال با شرکت صد ها دانش آموز در رده های سنی پنج الی 13 از 60 کشور جهان در کشور امارات متحده عربی برگزار شد.

نیوشا محمد زاده که دانش آموز چهارم دبستان عترت تبریز است در رقابت های سال گذشته این مسابقات مقام نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

این مسابقات همه ساله و به منظور ارزیابی و شکوفای استعدادها و تشویق دانش آموزان به یاد گیری ریاضیات دریکی از کشورهای عضو رگزار می شود.

مبدع مسابقات موسوم به  ucmas پرفسور دینو ونگ و مرکز موسسه آن کشور مالری است .

از سال 1993 از زمان ابداع ucmas تاکنون 55 کشور از جمله ایران به عضویت موسسه  ucmas درآمده و میلیون کودک در سراسر جهان از برنامه های آموزشی این سیستم بهره مند شدند

UCMAS  خلاصه شده عبارت (Universal Concept Mental Arithmetic System ) است که به معنای مفهوم کلی سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای می باشد .

طرح توسعه و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد این برنامه با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای ، با به کارگیری چرتکه سبب توسعه کل مغز یا به عبارتی سبب توسعه نیمکره چپ و نیمکره راست به طور هم زمان می شود .

دانش آموزان در سنین 5 تا 13 سال ، با یادگیری انجام محاسبه ذهنی با سرعت و دقت ، ظرفیت ذهن خود را توسعه می دهند که این سبب بهبود مهارت هایی نظر مدیریت زمان ، تمرکز و توانایی حل مسئله می شود که در موفقیت آنها در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد .

برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که علاوه بر تقویت اعتماد به نفس در آن ها سبب توسعه مهارت های مور نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می شود .

منبع:خبرگزاری وقت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار