130393
۰۶ دی ۱۳۹۶

گلایه از کمبود اساتید صوت و لحن در سمنان

مادر شیما یزدانی با ابراز گلایه از کم‌توجهی مسئولان و کمبود اساتید حاذق صوت و لحن در سمنان، بیان می‌کند: برای فرزند پسرم احساس گناه می‌کنم چون استاد حاذق آقا در زمینه صوت و لحن در سمنان نیست؛ مسئولان موظف هستند که پیگیر فعالیت‌های قرآنی باشند.

به گزارش کودک پرس ، شیما یزدانی، حائز رتبه نخست رشته حفظ کل در مقطع زیر ۱۶ سال در یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(علیه‌السلام) است که از شهر سمنان در این مسابقات حضور پیدا کرد.

او که دارای خانواده چهار نفره است و برادرش(محمد یزدانی) نیز که مشغول تحصیل در پایه هشتم است، حافظ کل قرآن کریم است، هنگامی که دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی بوده است حفظ کل قرآن را شروع کرد و در مقطع چهارم موفق به حفظ کل قرآن شده است.
وی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع یازدهم است، در خصوص مشوق اصلی‌اش برای ورود به این عرصه، می‌گوید: مادرم بیشترین همراهی‌ را در این راه کرد.

 

یزدانی با اشاره به اینکه از همان دوران کودکی به حفظ قرآن علاقه‌مند بوده است، اظهار می‌کند: از چهار سالگی مشغول به فراگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن با حضور در کلاس‌های جامعةالقرآن سمنان شدم و سپس از هفت سالگی نیز شروع به حفظ قرآن کردم و تا ۹ سالگی موفق به حفظ کل آیات نورانی کلام الله مجید شدم.
این حافظ کل در خصوص روش حفظش، اضافه می‌کند: با برنامه شخصی در منزل آیات را حفظ می‌کرده است به گونه‌ای که به حفظ روزی سه صفحه از آیات همراه با استماع تلاوت استاد شهریار پرهیزکار آنها اقدام می‌کرد.

حائز رتبه نخست رشته حفظ کل در یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(علیه‌السلام)، درباره تثبیت و میزان مرور آیات، بیان می‌کند: طی تابستان‌ها روزی ۱۰ جزء را مرور می‌کنم به طوری که هر یک جزء را در ۳۰ دقیقه تمام می‌کنم و طی ایام مدارس و تحصیل نیز روزی سه جزء را مرور و تثبیت می‌کند و بعضاً نیز با برادرم مباحثه می‌کنم.

وی در خصوص برکات قرآن در زندگی‌اش، می‌افزاید: حفظ آیات قرآن، در درس‌هایم بسیار کمکم کرده است طوری که اگر با مشکل و سختی روبرو شوم، قرآن کمکم می‌کند.
یزدانی درباره اینکه کدام یک از آیات قرآن را بیشتر با خود تکرار می‌کنی، اظهار می‌کند: در سوره مبارکه رعد آیه ۲۸ «الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» آمده است که یاد خداوند موجب آرامش دل می‌شود.

وی در خصوص رتبه‌هایی که تا کنون کسب کرده است، می‌گوید: در مسابقات سازمان اوقاف در مقطع شکوفه‌ها در رشته حفظ ۲۰ جزء رتبه نخست را کسب کردم. همچنین سال گذشته نیز در مسابقات دارالقرآن امام علی(علیه‌السلام) نیز در رشته حفظ ۲۰ جزء رتبه دوم را به‌دست آوردم و در مسابقات آموزش و پرورش نیز در رشته حفظ ۲۰ جزء رتبه دوم را کسب کردم.

یزدانی به هم سن و سالانش توصیه می‌کند: قرآن را فراگیرند چون آیات نورانی قرآن در سختی‌ها و مشکلات همواره کمک انسان است.
در ادامه دولتشاهی، مادر شیما یزدانی با ابراز گلایه از کم‌توجهی مسئولان و کمبود اساتید حاذق صوت و لحن در سمنان، بیان می‌کند: برای فرزند پسرم احساس گناه می‌کنم چون استاد حاذق آقا در زمینه صوت و لحن در سمنان نیست و مسئولان موظف و مدیون هستند که اینگونه حافظان قرآن دارند و پیگیر فعالیت‌های قرآنی نیستند. دلم می‌خواهد پسرم در کنار حفظ نیز قاری توانمندی شود و امیدوارم مسئولان تدبیری بی‌اندیشند.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(علیه‌السلام) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برپا شد.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار