130140
۰۶ دی ۱۳۹۶

رحیم نوروزی: خانواده‌ها جای دیدن شبکه جم با فرزندانشان منطق‌الطیر بخوانند

رحیم نوروزی از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان به خانواده‌ها توصیه کرد هر شب با فرزندان خود منطق‌الطیر عطار را به جای دیدن شبکه جم بخوانند.

به گزارش کودک پرس، نشست کتابخوان ویژه هنرمندان در کتابخانه محقق حلّی با حضور رحیم نوروزی، محمدجواد جعفرپور، سیروس همتی، علی سلیمانی و سیروس کهوری‌نژاد و نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های استان تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، هر یک از این بازیگران به معرفی یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود پرداختند.

سیروس همتی با بیان اینکه «نه‌نه کاراته» هشت مجموعه داستان نوشته خودم را معرفی می‌کنم، گفت: این کتاب برگرفته از اتفاقات جامعه، اطراف و خانواده‌ام است که دیده و مکتوب کرده‌ام.

 

 

وی افزود: تجربه کتابخوانی یکی از لذت‌های خوب است اما برشمردن برخی آثار خوب سخت است. برای من کتاب‌هایی چون هزار و یک شب، ملت عشق و آثار استاد بیضایی، فاضل نظری و سیمین بهبهانی از جمله برترین‌ها است.

 

 

وی در پایان سخنان خود از علاقه‌مندان به تئاتر دعوت کرد نمایشی درباره فیش‌های نجومی که با نگاهی طنز ساخته شده و هر شب از ساعت 19:30 در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد را ببینند.

علی سلیمانی به معرفی کتاب «تکنیک بازیگری» پرداخت و در سخنان خود گفت: توصیه می‌کنم اول مسواک، بعد یادداشت روزانه و بعد کتاب بخوانید تا با کتاب به خواب بروید.

سیروس کهوری‌نژاد از جمله دیگر بازیکنانی بود که در این برنامه به معرفی کتاب پرداخت. او «مکبث» را برای معرفی انتخاب کرده بود و در ادامه گفت: این کتاب با ترجمه دارویش آشوری در پاییز سال 71 برای اولین‌‌بار چاپ شد ولی چاپ دوم آن سال 73 بود.

 

وی در ادامه گفت: هر کدام از ما در مصدر معلم و دانش قرار گرفته‌ایم و همیشه سعی کرده‌ایم نمره 20 بگیریم اما در حال حاضر در زندگی عادی نمره ما چند است؟ ما در ایران امروز درگیر مسائل مختلفی هستیم و از جمله درخواست دارم به افتخار مسئولینی که نمره 20 می‌گیرند کف بزنید.

این بازیگر تلویزیون تصریح کرد: ما به وسیله کتاب به پیشرفت می‌رسیم. شکسپیر برای ما هنرمندان در حد شاهکار خلقت است. او انسان را خوب شناخت، معنا کرد و به نمایش گذاشت.

 

وی ضمن توضیح درباره «مکبث» گفت: داستان‌های شکسپیر مردمی هستند و زبان به زبان می‌گردند. دوستان سعی کنید همیشه کتاب را با علامت‌گذاری بخوانید. کاغذی کنار دست‌تان باشد تا جملاتی که توجه‌تان را جلب می‌کند در آن یادداشت کنید زیرا خواندن مهم نیست و رفتن به درون کتاب مهم است.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ما هنرمندان بسیار اذیت می‌شویم خصوصاً در حال حاضر که عده‌ای که هنرمند نیستند وارد کار هنری می‌شوند که من از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

در بخش دیگری از این برنامه رحیم نوروزی به معرفی کتاب «جز از کل» ترجمه پیمان خاکسار پرداخت و گفت: ادبیات داستانی و رمان را بسیار دوست دارم من همیشه آرزو دارم در کنجی قفلی بر در بزنم و اخلاق ارسطو و فلسفه بخوانم. عمیقاً این موضوع را دوست دارم چرا که اینها است که به ما می‌گوید جامعه انسانی با چه سازوکاری می‌تواند حرکت روبه جلو داشته باشد. در جامعه‌ای که هرکسی به دنبال حق‌طلبی و سهم‌خواهی است. چرا که ما مطالعه نداریم.

 

 

نوروزی گفت: وقتی ارسطو سیاست را می‌نویسد دموکراسی را تعریف می‌کند و در کنار آن مسائل بسیاری را تبیین می‌کند. اما امروز برخی فکر می‌کنند سیاست و دموکراسی آن است پارچه رنگی به دست ببندند و به خیابان‌ها بیایند که در این صورت فرد سیاسی شده‌اند اما اینگونه نیست.

این بازیگر خاطرنشان کرد: منطق‌الطیر عطار را هر شب پنج صفحه با خانواده به جای دیدن شبکه جم بخوانید؛ بخوانید و ببینید جادوی کلمات و واژگان را چرا که حیرت‌انگیز است.

وی در ادامه به شاهکارهایی در حوزه ادبیات داستانی اشاره کرد و با برشمردن آنها کتاب «جز از کل» را برتر از همه دانست و گفت: جز از کل همه آثار را دور زده و در واقع همه کتاب‌های برتر را خورده است به یکباره منفجر شده هرچند در جاهایی با خام‌دستی مواجه می‌شود اما جملات درخشانی دارد که مخاطب نمی‌تواند صفحه‌ای را بخواند و یادداشتی از آن برندارد. بلکه خواننده را به مطالعه علاقه‌مندتر خواهد کرد عاشقانه پیگیر ماجرا می‌شود.

 

در پایان این نشست محمدجواد جعفرپور به معرفی کتاب «بچه‌های کارون» نوشته احمد دهقان پرداخت و گفت: از کودکی پدرم کتابدار بود و من به این مسئله مفتخر بودم و هر وقت موضوع کتاب مطرح می‌شد به پدرم اتکا می‌کردم. و از شما درخواست می‌کنم این کتاب را با 14 فصل و قسمت آموزنده مطالعه کنید زیرا کتاب دریچه‌ای است که مخاطب را به عمق و دریچه‌ای ژرف می‌برد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار