13005
۰۴ آذر ۱۳۹۵

11 درصد تماس مردم آذربایجان غربی با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است

معاون اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 11 درصد تماس مردم استان در سال جاری با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده است که این رقم باید مورد توجه مسئولان و صاحب نظران حوزه اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس , مهرداد مطلبی روز چهارشنبه در همایش راه های مقابله با کودک آزاری و سوء رفتار با کودکان در ارومیه افزود: امسال در مجموع بیش از یک هزار و 50 مورد تماس با سامانه 123 اورژانس اجتماعی آذربایجان غربی گرفته شده که از این میزان حدود 120 مورد مربوط به کودک آزاری بوده است.
وی اضافه کرد: طبق بررسی ها بیشترین موارد مربوط به کودک آزاری در آذربایجان غربی، مربوط به اعتیاد والدین است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که به کودک آزاری منجر می شود، غفلت والدین از کودکان و تحمیل شدن ضررهای جسمی و روانی به آنهاست که مهمترین عامل آن، فقر فرهنگی در خانواده ها محسوب می شود.
وی اظهار کرد: نداشتن بلوغ فکری، روانی و اجتماعی، ناآگاهی به مسائل اجتماعی و فقر فرهنگی مشکلات حوزه اجتماعی در آذربایجان غربی به شمار می رود که وظیفه فرهیختگان علمی است تا خانواده ها را در این حوزه آگاه سازند.
معاون اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید بر بهره مندی از آموزه های اسلامی در راستای تربیت بهتر فرزندان و نگاه مناسب به کودک در جامعه ادامه داد: دین مبین اسلام بر توجه به نقش و اهمیت دوران کودکی در سازندگی شخصیت افراد تاکید کرده و ما نیز باید در راستای این آموزه، کودکان را تربیت کنیم.
مطلبی گفت: والدین نیازهای تامین نشده دوران کودکی خود را در فرزندان خود جستجو می کنند که این امر بر خلاف خواسته کودکان بوده و نوعی کودک آزاری محسوب می شود.
در این همایش، مقاله های مربوط به موضوع کودک آزاری نیز قرائت شد.
موضوع کودک آزاری در سال های اخیر با توجه به افزایش معضل اعتیاد در جامعه بیشتر شده و صاحب نظران بر این عقیده هستند که بسیاری از این کودک آزاری نیز به خاطر مشکلات فرهنگی به مسئولان به ویژه اورژانس اجتماعی اطلاع رسانی نمی شود.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار