12964
۰۴ آذر ۱۳۹۵

سرنوشت نامشخص کودکان بازمانده از تحصیل خوزستانی

در کنار کمبود امکانات مدارس، نکته دیگری که نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده، آمار بالای دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان است.

به گزارش کودک پرس , اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در توسعه فرهنگ یک جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست با این وجود همواره تمام دولت ها نسبت به این مقوله کم توجه بوده اند.

در استان خوزستان با وجود تجمیع صنایع و منابع خدادادی بسیار دانش آموزان مدارس مناطق محروم، حاشیه شهر و بعضاً حتی شهر در شرایطی نامساعد تحصیل می کنند.

 

در کنار کمبود امکانات مدارس، نکته دیگری که نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده، آمار بالای دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان است.

اردشیر شجاعی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان به ایسنا گفت: تاکنون بالغ بر هفت هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان در مقطع ابتدایی شناسایی شده است که تعداد قابل قبولی از این دانش‌آموزان را امسال جذب کرده‌ایم.

وی در خصوص علت بازماندن این دانش‌آموزان از تحصیل، گفت: برای تحصیل نکردن کودکان دلایل متعددی ازجمله فقر فرهنگی، بیماری‌های صعب‌العلاج، ازدواج زودهنگام، اولیاء بدسرپرست، مشکلات اقتصادی و … وجود دارد و باید کار فرهنگی انجام شود تا ترک تحصیل به‌عنوان یک رفتار ناهنجار اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

این درحالیست که تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان چندی پیش در همین خصوص تصریح کرد: آماری در حدود ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش اعلام شد که اطلاعاتی از آنها در مدارس وجود ندارد.

وی افزود:۲ هزار ‌کودک‌ بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و وارد مدارس شدند اما اصلأ  از ۲ هزار نفر دیگر اطلاعاتی در سطح استان پیدا نکرده‌ایم که با وجود پیگیری‌های زیاد این کودکان پیدا نشدند.

وجود چندین هزار کودک بازمانده از تحصیل و با سرنوشت نامعلوم در استان خوزستان موضوعی اسفناک است که نباید دست کم انگاشته شود از همین رو آسیب شناسی این پدیده باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری هور نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار