12951
۰۴ آذر ۱۳۹۵

تائید اتانرسپت در کودکان مبتلا به پسوریازیس

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی درخواست مجوز بیولوژیک‌های مکمل را برای استفاده اتانرسپت etanercep(با نام تجاری Enbre- و محصول Amgen) در کودکان 4 سال و بالاتر که مبتلا به پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید هستند و کاندید درمان سیستمیک یا فوتوتراپی، پذیرفت.

به گزارش کودک پرس , تا به امروز، هیچ داروی بیولوژیکی که در درمان بزرگسالان مبتلا به پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید موثر هستند، برای کودکان مبتلا به این وضعیت در آمریکا تائید نشده بود.
حال با این تائیدیه جدید، قدم مهم و رو به جلویی برای بیماران کودک، همچنین خانواده و والدینشان، برداشته شده و نقطه عطف مهمی در پیشرفت درمان‌ کودکانی است که با این بیماری ویرانگر زندگی می‌کنند. تائید جدید براساس نتایج مطالعه فاز 3 یک ساله و به دنبال آن، انجام تست‌های بیماران به مدت 5 سال و به صورت برچسب باز است تا ایمنی و اثربخشی اتانرسپت در کودکان 4 تا 17 ساله مبتلا به پلاک‌های پسوریازیسی متوسط تا شدید بررسی شود. این مطالعات نشان داد علاوه بر اثربخشی قابل توجه داروی مذکور، عوارض جانبی نیز مشابه بیماران بزرگسالی است که مبتلا به این وضعیت بوده‌اند.
اتانرسپت نخستین بار در سال 1998 برای درمان آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید تائید شد. سپس در سال 1999، برای درمان آرتریت ایدیوپاتیک جوانان پلی‌آرتیکولار متوسط تا شدید، در سال 2002 برای درمان آرتریت پسوریاتیک، در سال 2003 برای درمان اسپوندیلیت آنکیلوزان و در سال 2004، برای درمان پلاک‌های پسوریازیس متوسط تا شدید در بزرگسالان تائیدیه گرفت.

منبع:خبرگزاری شفا آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار