12913
۰۳ آذر ۱۳۹۵

«جامع التمثیل»برای نوجوانان بازنویسی ومنتشر می‌شود

محمد جهان‌تیغ، نویسنده کودک و نوجوان، با اشاره به در دست چاپ بودن کتاب «جامع التمثیل» گفت: به تازگی شروع به نگارش مجموعه کتاب دیگری درباره اصول اعتقادی شیعه برای کودکان کرده‌ام.

به گزارش کودک پرس , محمد جهان‌تیغ،  با بیان اینکه امیدوار است هر چه زودتر کتاب «جامع التمثیل» او منتشر شود، اظهار کرد: چندی پیش این کتاب را که بازنویسی اثر «جامع التمثیل» محمد حبله رودی است را برای چاپ به نشر سوره مهر سپردم و همچنان در انتظار انتشار این اثر هستم.

وی ادامه داد: «جامع التمثیل» محمد حبله رودی اثری است که به مانند حکایات کهن همچون گلستان سعدی، حکایت‌ها ضرب‌المثل‌های بسیاری در خود دارد. برای بازنویسی این اثر فاخر، داستان هایی را که تصور می کردم مناسب مخاطب نوجوان هستند انتخاب کردم و تلاش کردم تا با زبانی امروزی و قابل فهم آن را به نگارش درآورم.
جهان‌تیغ خاطرنشان کرد: در بازنویسی کتاب «جامع التمثیل» تلاش کردم تا بدنه و اصل حکایت‌ها حفظ شود، اما از این جهت که در بازنویسی، زبان دستان و برخی مطایبه‌ها و تمثیل‌ها تغییر می‌کنند و یا حذف می شوند، چیزهایی به داستان افزودم تا از جذابیت آثار برای مخاطب امروزی کاسته نشود.
این نویسنده همچنین از نگارش مجموعه ۵ جلدی برای کودکان با موضوع اصول اعتقادی شیعه خبر داد و گفت: در این مجموعه ۵ جلدی به موضوعاتی همچون نماز، روزه، ذکات، حج و امامت پرداخته‌ام. چرا که احساس کردم در این زمینه خانواده‌های ایرانی اسلامی همیشه به دنبال کتاب و منبع خوبی برای کودکان خود هستند تا آن‌ها از دوران خردسالی مورد آموزش قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: اغلب آثاری که درباره اصول و مبانی اعتقادی دین و مذهب برای کودکان نوشته شده است نثری خشک و صرفا آموزشی دارند و تلاش کردم تا در این مجموعه ۵ جلدی، در قالب های داستان های به هم پیوسته از یک خانواده، این اصول را نیز به کودکان یادآوری کنم.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار