128794
۰۱ دی ۱۳۹۶
یادداشت مدیر مسئول خبرگزاری کودک و نوجوان

بهزیستی صلاحیت اداره مهدکودک‌ ها را ندارد

در سایه بی تدبیری مسئولان بهزیستی امروز شاهد آن هستیم که جشن هالووین و جشن پایان سال کریسمس که به هیچ عنوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سازگار نیست در بعضی مهدکودک‌ها دنبال می‌شود.

سجاد اسم حسینی – مدیر مسئول:

هفت سال نخست زندگی کودک طبق آموزه‌های دین مبین اسلام، هفت سال حیاتی در شکل گیری شخصیت و تربیت انسان است. توجه به موضوع رشد و پرورش هدفمند و آموزش نظام مند کودکان در “مهدکودک” در کشورهای توسعه یافته و پیش‌رو موکد اهمیت این دوره از زندگیست.

 

به همین خاطر آموزش رسمی کودکان مسئله ای استراتژیک است که نتایج آن پس از سال ها در سطوح مختلف جامعه مشاهده خواهد شد.

 

توجه به این مسئله که کشورهای بیگانه، به جهت ایجاد آسیب های مختلف فرهنگی و آموزشی در بازه‌های زمانی طولانی مدت، قصد نفوذ به حوزه آموزشی کشور و علی الخصوص این مقطع سنی را دارند، سبب می‌شود که دستگاه‌های مرتبط با کودکان هوشیاری دائمی و بیشتری داشته باشند.

 

علیرغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی اصلی در حوزه مهدهای کودک را وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، 17 هزار مهدکودک تحت مدیریت و اداره بهزیستی در کشور فعال هستند.

متاسفانه امروز شاهد مشکلات فرهنگی بسیار عمیقی در حوزه فعالیت مهدکودک‌ها هستیم که می‌توان گفت، تعداد قابل توجهی از این مراکز، از رسالت اصلی خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی خارج شده‌اند، اما سازمان بهزیستی عکس العمل دقیق و قاطعی در خصوص مشکلات فرهنگی موجود در این دسته از مهدهای کودک ندارد. این بی اطلاعی و بی توجهی به قدری عمیق است که روز به روز اتفاقات نگران کننده تری در این حوزه رقم می خورد.

 

در سایه بی تدبیری مسئولان بهزیستی امروز شاهد آن هستیم که جشن هالووین و جشن پایان سال کریسمس که به هیچ عنوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سازگار نیست در بعضی مهدکودک‌ها دنبال می‌شود.

 

با در نظر گرفتن مسائل پیش آمده و عدم توجه دقیق بهزیستی به مشکلات موجود در این حوزه و تغییر کارکرد مهدکودک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی، لزوم بازنگری به تغییر متولیان این حوزه از بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش بیش از پیش احساس می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار