128644
۳۰ آذر ۱۳۹۶

تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش یابد

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، خواستار افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شد و گفت: باید این وام‌ها به واقعیات اشتغال جامعه نزدیک شود.

به گزارش کودک پرس، احمد همتی در نشست واگذاری خودروهای تحویلی مددجویان استان سمنان به میزبانی استانداری، بابیان اینکه مبالغ ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد رغبتی برای دریافت در آن‌ها ایجاد نمی‌کند، تأکید کرد: باید سازوکاری اندیشید که این تسهیلات به همان نسبت به مستمری افراد تحت پوشش رشد داشته، افزایش یابند.

وی بابیان اینکه استمداد بر قشر آسیب‌پذیر جامعه از تأکیدات قرآن کریم است، بیان کرد: کمک به فقرا و هم کسانی که نیازمند کمک هستند، می‌بایست با تمام توان صورت گیرد چراکه خدای متعال به پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند اگر شما در این موقعیت بودید، ما به شما کمک کردیم لذا باید در مسیر این الگویی که خداوند آن را پایه‌گذاری کرده طی طریق کرد.

 

 

امداد عمومی ویژگی جامعه ما است

 

عضو خانه ملت گفت: خوشبختانه در جامعه مایکی از ویژگی‌های مثبت، مقوله حساسیت عمومی نسبت به کمک اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر محسوب می‌شود، همین فضا در داخل مجلس نیز وجود دارد و به‌واقع طرح‌ها و لوایحی که هدفشان کمک به اقشار ضعیف جامعه قلمداد می‌شود، بسیار هستند.

همتی افزود: تصویب افزایش سه برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در زمره مسائلی است که نشان‌دهنده حساسیت خانه ملت به مقوله اقشار ضعیف است، البته باید گفت در اوایل مقداری از سوی مجریان این طرح، مقاومت‌هایی دیده می‌شد اما وقتی ضرورت آن توسط مدیران این دستگاه‌ها احصاء شد خوشبختانه شاهد اجرای خوب این قانون بودیم و به گفته رئیس‌جمهور این مستمری به پنج برابر هم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: چند ماه پس از اجرای طرح افزایش مستمری اما در نشستی با حضور رئیس کمیته امداد از سوی فتاح نگرانی‌هایی مطرح شد که افزایش مستمری‌ها، رغبت افراد تحت پوشش را از تسهیلات اشتغال‌زایی می‌کاهد و ممکن است این تصور پیش آید که مستمری نیاز به کار کردن را از بین می‌برد.

 

 

نیاز افراد نیازمند رفع شود

 

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس همچنین ادامه داد: ما اما تأکید کردیم که با تسهیلات ۱۰ تا ۱۲میلیون تومانی اعطای کمیته امداد نمی‌توان کار خاصی صورت داد و شغل ایجاد کرد و اگر مستمری‌بگیران تسهیلات را نمی‌پذیرند به‌واقع حق‌دارند بنابراین اگر مستمری این قشر سه برابر شده، تسهیلات اشتغال‌زایی‌شان نیز باید سه برابر شود تا شاهد تعادل باشیم که خوشبختانه اقدامات خوبی درزمینهٔ اشتغال زایی مددجویان صورت گرفته است.

همتی افزود: ما باید بتوانیم سطح تسهیلات اشتغال زایی و مسکن مستمری بگیران جامعه را به اندازه ای برسانیم که خدایی نکرده تصور نکنند ما می خواهیم آنها را از سر خودمان باز کنیم لذا ما باید به واقع دنبال اشتغال پایدار مددجویان باشیم، اخیراً نیز وام های مصوب شده برای اشتغال روستایی و عشایر می تواند کمک حال خوبی در این زمینه باشد.

 

وی بیان کرد: باید برای محصولات مددجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره)  بازارچه های دایمی هم ایجاد شود که این امر برای اشتغال زایی آنان بسیار مهم است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار