موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
12859
۰۳ آذر ۱۳۹۵

فرار بیمه ای مهدکوک ها و کارگاه های خانوادگی در اسفراین

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه بیشترین مشکل فرار بیمه ای در مهد کودک های این شهرستان رخ می دهد، گفت: این مهدها فقط بیمه 10 تا 15 روز لیست حق بیمه را واریز می کنند.

به گزارش کودک پرس , حسن احمدی مراغه، رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اسفراین در باره مشکل فرار بیمه ای، اظهارکرد: بیشترین مشکل فرار بیمه ای در مهد کودک های این شهرستان اتفاق می افتد و این درحالی است که مهد کودک ها با 50 درصد تعهد حق بیمه فقط 10 تا 15 روز از لیست حق بیمه را واریز می کنند.

احمدی مراغه در ادامه به کارگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: مشکل فرار بیمه ای بیشتر در کارگاه هایی که مشمول کمک دولت نشده اند، اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: این کارگاه ها به علت کمبود درآمد، حق بیمه کارگران خود را پرداخت نمی کنند و یا به صورت ناقص پرداخت می کنند.

افزون بر این، وی با اشاره به کارگاه های خانوادگی، گفت: با توجه به اینکه کارفرماها از پرداخت 20 درصد از حق بیمه معاف هستند آنان به صورت صوری پروانه بهره برداری صنفی را به نام همسران خود ثبت می کنند و این درحالی است که همسران آنان هیچ تخصصی در زمینه کارگاه داری از جمله کارگاه جوشکاری، تراشکاری و… ندارند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اسفراین خاطر نشان کرد: این گروه از کارفرماها فقط با پرداخت هفت درصد حق بیمه از تمام تعهدات سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه دراین زمینه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براساس تخصص و مهارت مجوز بهره برداری صادر کنند چنین مشکلاتی پیش نمی آید.

احمدی مراغه، همچنین در بخشی دیگر از سخن خود عنوان کرد: باتوجه به اینکه موسسات مالی واعتباری و تعدادی از دستگاه های دولتی این شهرستان که عملا خدمات بیمه ای از این شهرستان دریافت می کنند در زمان ارائه لیست حق بیمه، حق بیمه کارکنان را به صورت متمرکز در مرکز استان ( شهر بجنورد ) پرداخت می کنند که این اقدام در ارتقای شعب و تعداد بیمه شدگان این شهرستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

منبع:خبرگزاری عصر اترک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار