12853
۰۳ آذر ۱۳۹۵

کاهش تعداد کودکان خیابانی در خراسان رضوی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شمار کودکان خیابانی طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان افزون بر 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش کودک پرس , غلامحسین حقدادی افزود: در این مدت 330 کودک خیابانی در خراسان رضوی و شهر مشهد شناسایی و جمع آوری شدند در حالی که این تعداد پارسال 360 نفر بود.
وی ادامه داد: 50 درصد شمار کودکان خیابانی شناسایی شده در خراسان رضوی اتباع خارجی به خصوص افغانها هستند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با هدف مدیریت و کنترل این پدیده اداره کل اتباع خارجی نیز به عضویت کمیته ساماندهی کودکان خیابانی درآمد که در مهار این پدیده تاثیر بسزایی داشت.
وی افزود: همکاری موثر و مفید اداره کل اتباع خارجی خراسان رضوی موجب کاهش چشمگیر تعداد کودکان خیابانی تبعه خارجی شده است.
حقدادی ادامه داد: از طرف دیگر ارائه خدمات، کنترل و نظارت بر کودکان خیابانی ایرانی نیز تقویت شد و در این بخش نیز کاهش ورود کودکان به خیابان رقم خورده است.
وی گفت: پیش بینی می شود شمار شناسایی و جمع آوری کودکان خیابانی در نیمه دوم امسال نیز کاهش بیشتری داشته باشد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: مدت زمان شناسایی کودکان خیابانی در این استان به کمتر از یک هفته رسیده در حالی که پیش از این زمان لازم برای شناسایی این افراد حدود یک ماه بود.
وی ادامه داد: کمیته ساماندهی کودکان خیابانی از سال 1382 بر اساس مصوبه هیات وزیران تشکیل شده اما به صورت فعال از ابتدای سال 1394 شروه بکار کرد. هم اکنون 13 سازمان و دستگاه اجرایی در قالب این کمیته فعالیت دارند.
حقدادی گفت: بطور معمول 75 درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند و شب را در محل امن سپری می کنند اما 25 درصد آنان شب را در خیابان به سر می برند که شناسایی سریع و به موقع این طیف برای جلوگیری از بروز آسیب ضروری است.
بر اساس آمار سازمان جهانی کار(ILO) سالانه 250 میلیون کودک پنج تا 14ساله در جهان از کودکی محروم می شوند. طبق این آمار 120 میلیون نفر از آنها وارد بازار کار شده و مشغول کار تمام وقت هستند. 61 درصد این کودکان در آسیا، 32 درصد در آفریقا و هفت درصد در آمریکای لاتین زندگی می کنند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار