128422
۲۹ آذر ۱۳۹۶

هر دقیقه یک کودک در یمن به وبا مبتلا می‌شود

معاون نماینده یونیسف: شیوع وبا باعث شده است تا بحران در کشور جنگ زده یمن شدیدتر شود، می‌توان گفت هم اکنون اوضاع در یمن فاجعه‌آمیز شده است.

به گزارش کودک پرس ، معاون نماینده یونیسف اوضاع یمن را فاجعه آمیز خواند.

شرین وارکی در گفتگو با الجزیره درباره بحران وبا در یمن گفت؛ اوضاع در یمن واقعا خطرناک شده است.

شیوع وبا باعث شده است تا بحران در کشور جنگ زده یمن شدیدتر شود به طوریکه می توان گفت هم اکنون اوضاع در یمن فاجعه آمیز شده است. هر روز پنج هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری گزارش می شود. هم اکنون تعداد مبتلایان به این بیماری از مرز دویست هزار نفر گذشته است.

 

به این ترتیب یمن بزرگترین کانون شیوع وبا در جهان است. این وضع نتیجه دو سال جنگ ویرانگر در این کشور است که باعث شیوع گسترده سوء تغذیه به ویژه در میان کودکان شده است. جنگ باعث نابودی زیرساختهای بهداشتی و درمانی و آب آشامیدنی و فاضلاب شده است.

 

به علاوه شمار زیادی از کارمندان بهداشت و درمان از نه ماه پیش حقوق دریافت نکرده اند که این مسئله نیز اوضاع را پیچیده تر کرده است. بنابراین باید هر چه زودتر اقدام کرد زیرا فرصت به سرعت برای کودکان یمنی رو به پایان است.

 

سازمانهای کمک رسان مثل یونیسف و شرکایش بی وقفه تلاش می کنند این بحران را مهار کنند. در دو هفته گذشته بیش از سه هواپیما حامل کمکهای ضروری و وسایل و مواد لازم برای تصفیه آب در صنعا فرود آمده است و این کمکها در سراسر کشور توزیع شده است. اما به علت شمار زیاد نیازمندان این کمکها کفاف همه را نمی دهد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار