12778
۰۲ آبان ۱۳۹۵

چرا در بارداری بدن گر میگیرد؟

سه چهارم زنان حامله دارای علائم گرگرفتگی در ابتدای حاملگی خود هستند. نشانه‌ها اغلب به صورت شبانه و در نیمه‌ی اول بارداری بروز می‌کند که البته دائمی نبوده و به مرور بعد از اتمام بارداری از بین می‌رود.

به گزارش کودک پرس پرس : سه چهارم زنان حامله دارای علائم گرگرفتگی در ابتدای حاملگی خود هستند. نشانه‌ها اغلب به صورت شبانه و در نیمه‌ی اول بارداری بروز می‌کند که البته دائمی نبوده و به مرور بعد از اتمام بارداری از بین می‌رود. گرگرفتگی به صورت افزایش دما و پخش گرما در سر و سایر اندام‌ها برای زمان اندک و کمتر از 5 دقیقه صورت می‌گیرد که منجر به تپش قلب و داغ‌شدگی نیز شده و ممکن است چند بار در روز تکرار شود. میزان گرگرفتگی در افراد مختلف متغیر است. باید در نظر داشت که در هنگام گرگرفتگی حرارت بدن مانند تب افزایش نمی‌یابد. اما چنان‌چه تغییر در حرارت بدن رؤیت شد نیاز به ویزیت پزشک وجود دارد. در زمان حاملگی با زیاد شدن میزان استروژن خون، اضطراب نیز بیشتر می‌شود. اضطراب با ازدیاد ترشح اپی‌نفرین و نور‌آدرنالین باعث بیشتر شدن حرکت خون به سطح پوست می‌گردد که در نتیجه آن فرد مانند کوره‌ داغ می‌شود. البته گرگرفتگی دلایل دیگری نیز دارد از جمله:

بیشتر شدن متابولیسم بدن
چاقی
تغییر ریتم خواب و غذا
هیجان
عصبانیت
کاهش میزان آب بدن
در صورت داشتن علائم گرگرفتگی بهتر است در روزاها کمتر در معرض مستقیم نور خورشید و هنگام خواب در شب در معرض جریان هوای ملایم قرار بگیرید و از لباس‌های نازک‌تر و نخی استفاده کنید. افزایش مصرف آب، کاهش مصرف ادویه و کافئین همچنین استحمام روزانه نیز در کاهش علائم آزاردهنده بسیار یاری‌کننده است. در نهایت نگران نباشید در صورتی‌که بارداری علت گرگرفتگی شما باشد با بازگشت بدن به عالت عادی هورمونی پس از زایمان برطرف خواهد شد.

 

 

منبع: نینی بان 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار