127461
۲۶ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان بهزیستی؛

خانه‌های امن ویژه زنان خشونت دیده توسعه کیفی می‌یابند/ امکان حضور همزمان مادر و کودک آسیب‌دیده در خانه‌های امن

در کل کشور ۲۲ خانه امن برای زنان خشونت دیده ایجاد شده است که از این ۲۲ خانه، هفت مورد در اختیار بخش دولتی و ۱۵ خانه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، وظیفه این خانه‌های امن نگهداری از زنانی است که دارای خشونت و مشکلات موقتی شده و محلی برای زندگی ندارند، زنان خشونت دیده می‌توانند برای دوره‌ای موقت زندگی خود را در این خانه‌ها بگذرانند؛ از این رو در خانه‌های امن حمایت‌های روانی، اجتماعی و مراقبتی از این زنان انجام می‌شود.

در این میان کلاس‌های آموزشی نیز برای فردی که خشونت انجام داده برگزار می‌شود تا علل و دلیل اینگونه مشکلات از جمله اعتیاد، بیکاری و مسائل دیگر مشخص شده تا بتوان از میزان خشونت‌ها کم‌ کرد. عملکرد مراکز در میزان اثربخشی خانه های امن در همه مقاطع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

هر چند انوشیروان محسنی‌بندپی؛ رئیس سازمان بهزیستی قبلا عنوان کرده بود در صورت لزوم و در نقاط مورد نیاز افزایش تعداد خانه‌های امن انجام می‌شود، زیرا بازگشت یک فرد خشونت‌دیده پس از طی دوران حمایتی در خانه‌های امن بسیار آسان‌تر است بنابراین در کلان شهرها و مراکز استانها این مراکز احداث شده و از زنان خشونت دیده نگهداری می‌شود اما او با تاکید بر اینکه خانه های امن در آینده از حیث کمیت افزایش پیدا نمی کنند، گفت: در آینده قرار است فعالیت های خانه امن با تاکید بر آموزش و اجتماع پذیرکردن زنان آسیب دیده فعالیت کنند.

 

 

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به نحوه فعالیت خانه های امن اظهار کرد: خانه های امن ویژه زنان خشونت دیده در آینده توسعه پیدا می کنند اما نه به صورت شهرکی که دوره ای مطرح شده بود. در واقع، این خانه ها در آینده به صورت جمع و جور و براساس نیاز پذیرای بانوان آسیب دیده خواهند بود.

وی افزود: یکی از برنامه های ما برای خانه های امن این است که در آتیه امکان حضور همزمان مادر و کودک را در برخی از این خانه ها فراهم کنیم و بخش دیگری از خانه ها را تنها به زنان خشونت دیده اختصاص دهیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه کمیت خانه های امن افزایش پیدا نمی کند و شکل انبوهی به خود نمی گیرد، تصریح کرد: برنامه ما این است در کنار ایجاد بسترهای اسکان زنان خدماتی همچون جامعه پذیر کردن و حرفه آموزی به طور جدی پیگیری شود.

 

 

منبع: شفقنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار