موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
127113
۲۶ آذر ۱۳۹۶

امضای تفاهم‌نامه میان صندوق رفاه و پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم برای توسعه اتاق‌های تندرستی و پایش سلامت دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در راستای همکاری و هم‌افزایی بین صندوق رفاه دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم به منظور راه‌اندازی تجهیز اتاق تندرستی در خوابگاه‌­های دانشجویی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کودک پرس، ذوالفقار یزدان­‌مهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: در راستای « توسعه نوین صندوق رفاه و ارتقاء خدمات رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان »، تجهیز یکصد اتاق تندرستی برای سلامتی دانشجویان در خوابگاه‌­های دانشجویی از سال 95 در برنامه صندوق رفاه قرار داشت که با برنامه‌­ریزی صورت گرفته تا کنون 110 اتاق تندرستی در خوابگاه­‌های دانشجویی کشور تجهیز شده­‌اند.

یزدان­‌مهر افزود: با آسیب­‌شناسی که انجام دادیم و برای دستیابی به اهداف تعیین شده و جلسات مختلفی که با قراخانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم و ورزشی وزارت علوم داشتیم برای همکاری و هم افزایی صندوق و پژوهشگاه به منظور راه‌­اندازی و تجهیز اتاق تندرستی و نظارت مستمر بر آنها در خوابگاه‌­های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و اهتمام به پایش سلامت دانشجویان به منظور ارائه خدمات اثر بخش به دانشجویان تفاهم نامه‌­ای را منعقد کردیم.

 

 

وی به تعهدات صندوق رفاه در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: تأمین اعتبار لازم برای تجهیز اتاق تندرستی خوابگاه‌­های دانشجویی، همکاری و هماهنگی مستمر با مراکز آموزش عالی در ارائه خدمات، دعوت از نمایندگان پژوهشگاه برای شرکت در نشست­‌ها، کارگاه‌های کشوری، منطقه­‌ای و استانی و نظارت بر حسن اجرای تعهدات پژوهشگاه از جمله تعهدات صندوق است.

مشاور وزیرعلوم ارائه مشاوره به دانشگاه در زمینه خرید تجهیزات و لوازم ورزشی را از تعهدات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش به نمایندگان دانشگاه‌ها در زمینه علوم ورزشی و استفاده از تجهیزات، صدور گواهی نامه آموزشی برای نمایندگان معرفی شده از طرف دانشگاه، تأمین اقلام آموزشی از قبیل فیلم، تراکت و بروشور و در نهایت ارزیابی نظارت بر حسن اجرای امور و تأیید اقلام اتاق تندرستی و ارائه گزارش ماهانه از روند عملکرد اتاق تندرستی در دانشگاه‌ها به صندوق رفاه را از دیگر تعهدات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

 

یزدان‌­مهر با اشاره به روش اجرای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: درخواست دانشگاه جهت تجهیز اتاق تندرستی پس از تأیید صندوق به پژوهشگاه اعلام می‌­شود، پس از آن پژوهشگاه نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش جهت تأمین تجهیزات ورزشی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از ارسال نامه تأییدیه برای اتاق تندرستی در دانشگاه متقاضی توسط پژوهشگاه به صندوق رفاه ما اعتبار لازم را جهت تجهیز تخصیص داده و به انشگاه ابلاغ می­‌کنیم و پژوهشگاه نسبت به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌­ای و نظارت بر راه‌­اندازی اتاق تندرستی اقدام می‌کند.

مشاورر وزیر علوم ادامه داد: به صورت ماهانه گزارش‌­هایی از روند اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها توسط پژوهشگاه به صندوق ارسال می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار