126949
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته سی و هفتم بارداری

به گزارش کودک پرس ،چشمتان را ببنیدید و تصور کنید که سه هفته دیگر است. شما از ماشین پیاده می شوید. نوزادتان را به آغوش گرفته اید. بوی اسفند و گل و شیرینی همه خانه را گرفته است. حالا چشمهایتان را باز کنید. دیدید چه تصور شیرینی بود. حالا به جای اینکه روزها را بشمرید […]

به گزارش کودک پرس ،چشمتان را ببنیدید و تصور کنید که سه هفته دیگر است. شما از ماشین پیاده می شوید. نوزادتان را به آغوش گرفته اید. بوی اسفند و گل و شیرینی همه خانه را گرفته است. حالا چشمهایتان را باز کنید. دیدید چه تصور شیرینی بود. حالا به جای اینکه روزها را بشمرید بهتر است ادامه مطلب را بخوانید که همه وضعیت جنین و مادر را در این روزها بررسی کرده است.

 

 

وضعیت جنین

دیگر چیزی به تولد نوزاد شما باقی نمانده است می‌توانید از این هفته منتظر رسیدن او باشید. اگر این هفته به دنیا بیاید به‌ عنوان یک نوزاد کامل رشد کرده شناخته می‌شود. باور کردنش سخت است اما جنین شما تا لحظه‌های آخر بارداری هم در حال رشد است. جنین در حال مکیدن انگشت و بلعیدن مایع آمنیون است. چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند و گرفتن اشیا را هم تمرین می‌کند. با این حال مهم‌ترین تمرینی‌ که انجام می‌دهد، نفس کشیدن است.

قد: 49.5 سانتی متر

وزن: 2884 گرم

 

 

وضعیت مادر

رحم این هفته حدود 17 سانتی‌متر بالاتر از ناف شما قرار گرفته است. بنابراین حرکاتتان بسیار کند شده و دلتان می‌خواهد بخوابید. به هر حال فقط 3 هفته بیشتر باقی نمانده است. در‌ این مدت دردهای براکستون هیکس یا همان دردهای کاذب شما را آزار می‌دهد و ممکن است آن را با دردهای زایمان اشتباه بگیرید. این دردها به صورت نامنظم بروز پیدا می‌کند. زمانی می‌توانید احساس کنید که دردهای زایمان فرا رسیده که فاصله این دردها کم و مدت زمان آن طولانی شود. دهانه رحم توسط مخاط متراکم و ضخیمی به نام «پلاگ موکوسی» در دوران بارداری بسته می‌شود که از آن محافظت می‌کند. این مخاط در زمان فرا رسیدن زایمان ممکن است خونی شود. بنابراین در صورتی که دردهای منظم و لکه‌های خونی مشاهده کردید بدانید که فرزندتان در راه است.

 

 

تغذیه هفته سی و هفتم بارداری

داشتن یک رژیم غذایی صحیح بعد از وضع حمل برای یک مادر شیرده ضروری است. در طول دوران شیردهی مصرف غذاهای سالم برای مادر و بچه لازم است. بدن شما در دوران شیردهی به 200 کالری بیشتر از دوران بارداری یا 500 کالری بیش از دوران پیش از بارداری نیاز دارد. بنابراین فکر رژیم گرفتن پس از وضع حمل را از سرتان خارج کنید زیرا چنانچه به اندازه کافی مواد غذایی به بدنتان نرسد شیر مورد نیاز نوزاد ساخته نخواهد شد. باید بدانید که فرصت زیادی برای کاهش وزن در آینده خواهید داشت.

 

 

توصیه های مذهبی

ماه نهم ماه تولد است. در این ماه کرک لطیفی که روی بدن جنین را پوشانده بود از بین می رود و پوست بدن، رنگ سفید مایل به سرخی پیدا می کند. غدد چربی در سراسر پوست به وجود می آیند. جنین زمانی که انگشتش را می مکد، سکسکه می کند. بهتر است در این ماه کباب بخورید و ادویه میل نکنید. برای سلامتی امام زمان گوسفندی ذبح کنید و خودتان هم از آن بخورید. از آنجا که بر اهمیت تلاوت آیات نور توسط والدین بسیار تاکید شده است، خواندن این آیات را فراموش نکنید.

 

 

بایدها و نبایدها

بطور معمول توصیه می شود در طول بارداری تعداد وعده های غذایی نسبت به قبل بیشتر و در هر وعده میزان کمتری غذا مصرف شود، زیرا رحم فضای بیشتری اشغال کرده و اعضای داخلی شکم را تحت فشار قرار داده و فضای بسیار کمتری برای آنها باقی گذاشته است. همچنین معده نیز جای کمتری برای غذاهایی که می خورید دارد بنابراین معمولاً قبل از آن که کاملاً سیر شوید احساس پُری می کنید. در این مواقع بهتر است از میان وعده استفاده کنید اما، سعی کنید آنها را از میان تنقلات سالم و غنی انتخاب کنید و سراغ کلوچه و شیرینی ها نروید!

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار