126942
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته سی و پنجم بارداری

به گزارش کودک پرس ،رحم شما جای گرم و نرمی است، اما فضا برای شیطنتهای او کمی تنگ است به همین دلیل این روزها بیشتر از همیشه لگد می خورید. چه می شود کرد دلش می خواهد یک جای بزرگ برای شیرجه زدن و غلت زدن داشته باشد. تصور کنید فقط چند هفته دیگر باقی […]

به گزارش کودک پرس ،رحم شما جای گرم و نرمی است، اما فضا برای شیطنتهای او کمی تنگ است به همین دلیل این روزها بیشتر از همیشه لگد می خورید. چه می شود کرد دلش می خواهد یک جای بزرگ برای شیرجه زدن و غلت زدن داشته باشد. تصور کنید فقط چند هفته دیگر باقی مانده تا نوزاد بازیگوش و پر از انرژی و شادابتان را به آغوش بگیرید. همین انتظار همه سختی های این روزها را شیرین می کند. این روزها بهتر است با تماشای فیلمهای سینمایی یا مطالعه یک رمان درست و حسابی سرتان را گرم کنید تا بر استرس این روزها غلبه کنید و البته روزها زودتر بگذرد.

 

 وضعیت جنین

جنین حسابی وزن گرفته است. او حالا اصلا شبیه آن موجود قورباغه‌ای شکل روزهای اول نیست. ناخن‌هایش حسابی رشد کرده‌اند احتمالا این ناخن‌ها برای شما دردسرساز می‌شود. موهای او رشد کرده اما انتظار نداشته باشید با یک بچه چهل گیس مواجه شوید البته خیلی از نوزادان وقتی به دنیا می‌آیند چنان موهای مشکی رنگی روی سرشان خوابیده که باور کردنش سخت است. با این حال ممکن است جنین شما موی زیادی نداشته باشد.

قد: 47.2 سانتی متر

وزن: 2417 گرم

 

 

وضعیت مادر

به دلیل نزدیک شدن به زمان زایمان باید هر هفته زیر نظر پزشک باشید. در این هفته ضربان قبل شما تندتر می‌زند و تنگی نفس هم بیشتر می‌شود. در این زمان نفس کشیدن و راه رفتن برایتان سخت شده است. این هفته تقریبا بین 8 تا 13 کیلوگرم وزنتان نسبت به اوایل حاملگی افزایش یافته است. رحم شما تقریبا 15 سانتی‌متر بالاتر از ناف لمس می‌شود. ممکن است احساس کنید که بچه در حال افتادن است، این حس شما به دلیل قرار گرفتن سر نوزاد در داخل استخوان لگنی است که به تدریج برای زایمان آماده می‌شوید.

 

 

تغذیه در هفته 35 بارداری

این رویای هر زن بارداری است که پس از بارداری به وزن قبلی خود بازگردد.

باوجودآنکه هنوز چندهفته‌ای از بارداری را در پیش دارید به فکر برنامه کاهش وزن خود بعد از تولد فرزندتان باشید.

درباره هفته 35 بارداری و تغذیه باید بگوییم درصورتی‌که شما 5/13 کیلوگرم اضافه‌وزن داشته‌اید، 5/3 کیلوگرم از آن چربی خواهد بود که در دوران شیردهی لازم است و مابقی در پایین کفل و بازوها و پاهای شما قرار دارد که زیبایی‌اندام شما را از بین برده است و در این میان پاهای شما کمتر از بقیه اعضا چربی در خود اندوخته است.

البته در دوران شیردهی کاهش سریع وزن توصیه نمی‌شود زیرا مانعی برای تولید شیر در بدنتان خواهد شد.

اما باید بدانید که ممکن است خود شیردهی به کاهش وزن شما کمک کند تا جایی که بعضی از خانم‌ها معتقدند شیردهی و مراقبت از نوزادشان به آن‌ها کمک کرده تا وزن خود را چندین کیلوگرم کاهش دهند.

البته عده دیگری از مادران اظهار کرده‌اند که دوران شیردهی حتی گرمی وزن کم نکرده‌اند. کاهش چربی ناشی از بارداری و رسیدن به اندام پیش از بارداری مستلزم داشتن برنامه ورزشی و رعایت رژیم غذایی صحیح پس از زایمان است.

برای برنامه‌ریزی تغذیه در هفته 35 بارداری و پس‌ازآن آماده‌باشید.

 

 

علایم طبیعی در هفته 35 بارداری

دراین هفته ضربان قلب شما تندتر می‌زند و تنگی نفس هم بیشتر می‌شود. در این زمان نفس کشیدن و راه رفتن برایتان سخت شده است.سعی کنید رو به پشت نخوابید و ورزش های سنگینی که منجر به نفس نفس زدنتان میشود را رها کنید.

 

 

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته سی و پنجم بارداری

روزهای پنج‌شنبه سوره “محمد” و روزهای جمعه سوره “الصافات” تلاوت کنید و بعد از هر نماز 70 بار استغفارکنید.

بیشتر کودکان مبتلا به امراض روحی بیماری خود را از مادرشان به ارث می‌برند. پس ازآنجاکه تمام خصوصیات مادر در فرزند اثر خوب یا بد خود را می‌گذارد و خوشبختی یا بدبختی کودک را در رحم پی‌ریزی می‌کند ضرورت دارد که بیشتر مراقب رفتار و گفتار خود باشید تا فرزندانی صالح و نیکو به دنیا بیاورید.

در این زمینه از پیامبر اکرم نقل‌شده است که فرموده‌اند : “سعادت و شقاوت انسان در شکم مادر پایه‌ریزی می‌شود.”

مراقب باشید حتی اصرار بر انجام مستحبات، رعایت تمام موارد و دعاهای واردشده یا عدم موفقیت یا فراموشی در انجام بعضی از اعمال به روحیه شما لطمه وارد نکند و آرامش را از شما سلب نکند.

با آرامش و نشاط اعمال را فقط تا حدی که در توانتان است انجام دهید

 

 

بایدها و نبایدها

در بیشتر مواقع رانندگی در ماه های منتهی به پایان بارداری کاملا بی خطر است. ولی با این حال اگر احساس می کنید پشت فرمان تمرکز کافی ندارید یا رانندگی برایتان راحت نیست، این کار را انجام ندهید. هنگام رانندگی بسیار مهم است که قسمت پایین کمربند را زیر شکم قرار دهید تا مطمئن شوید در صورت تصادف خطری جنین را تهدید نخواهد کرد.
استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی هم مانعی ندارد، اما حتماً با توجه به وضعیت تان از دیگران بخواهید یک صندلی خالی برای نشستن به شما بدهند. تکان های اتوبوس و قطار در حالت ایستاده برای شما مناسب نیست، نه به این دلیل که ممکن است در اثر این تکان ها جنین آسیب ببیند، بلکه از آنجایی که اکنون مرکز ثقل شما تغییر کرده بیشتر احتمال دارد به زمین بیافتید و خجالت بکشید. همچنین ایستادن برای مدت طولانی ممکن است باعث ورم مچ و پاها شود.
اگر احساس ناراحتی یا سرگیجه دارید از قطار یا اتوبوس پیاده شده و در مکانی خنک تر بنشینید، ترجیحاً پاهایتان را به مدت 20 دقیقه بالا نگاه دارید. هنگامی که بیرون می روید همواره با خود آب به همراه داشته باشید.
در دوره های پایانی بارداری نیز می توانید همچنان به رانندگی کردن ادامه دهید، اما شاید نشستن در ماشین برای مدت طولانی برای شما راحت نباشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار