126933
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته سی و چهارم بارداری

به گزارش کودک پرس ،بهتر است کارهای خانه را سر فرصت و با حوصله انجام دهید. مثلا برای آشپزی خیلی روی پا نایستید. یک صندلی کنار گاز بگذارید و هر چند دقیقه یک بار بنشینید و استراحت کنید. جنین حالا در بهترین وضعیت است. حتما دلتان می خواهد ببینید چه شکلی شده و رنگ چشمهایش […]

به گزارش کودک پرس ،بهتر است کارهای خانه را سر فرصت و با حوصله انجام دهید. مثلا برای آشپزی خیلی روی پا نایستید. یک صندلی کنار گاز بگذارید و هر چند دقیقه یک بار بنشینید و استراحت کنید. جنین حالا در بهترین وضعیت است. حتما دلتان می خواهد ببینید چه شکلی شده و رنگ چشمهایش چه رنگی است و بیشتر شبیه چه کسی است. فقط باید 6 تا 7 هفته دیگر صبر کنید. چشم روی هم بگذارید این چند هفته هم می گذرد. راستی اسم فرزندتان را انتخاب کرده اید؟ چه اسمی روی فرزندتان گذاشته اید؟

 

 

 وضعیت جنین

باورتان می‌شود جنین در این هفته کلی وزن اضافه کرده است. البته قصد دارد همچنان وزنش را بیشتر کند. به همین دلیل چربی دور بدنش را گرفته و پوستش کمی صافتر شده است. رنگ پوست جنین هنوز صورتی است. نازک‌تر شدن پوست شکم شما برای او مثل باز شدن پنجره‌ای رو به دنیای جدید است می‌تواند نورهای بیشتری را ببینید. از قسمت‌هایی که همچنان در بدن او در حال رشد هستند می‌توان به سیستم مرکزی اعصاب و ریه‌های او اشاره کرد.

قد: 46 سانتی متر

وزن: 2186 گرم

 

وضعیت مادر

از این هفته به بعد انقباضات بی‌درد مربوط به زایمان برای شما شروع می‌شود. این انقباضات بدون درد گاهی ممکن است دردهای خفیف و ضربه مانندی را در شما ایجاد کند. اگر زمان این انقباضات پایدار و منظم‌ شد و احساس کردید که مایعی از مهبل شما خارج می‌شود به سرعت با پزشک خود صحبت کنید. رحم شما در این هفته 14 سانتی متر بالاتر از ناف قرارگرفته است. بهتر است در این هفته بیشتر استراحت کنید و انرژی خود را برای روزهای زایمان بگذارید.

 

 

تغذیه در هفته 34 بارداری

شما روزانه حدود 2 تا 3 کوارت (1 لیتر تقریبا نزدیک 1 کوارت است) آب از دست می‌دهید، زمانی که به دستشویی می‌روید، عرق می‌کنید و حتی وقتی که نفس می‌کشید. بنابراین نوشیدن آب در این دوره یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید زیرا کم آبی بدن می‌تواند منجر به انقباضاتی مانند انقباض برکستون هیکز شود. از دیگر فواید آب:
* به ساخت بافت‌های مهم کمک می‌کند
* به گردش مواد غذایی در داخل و خارج بدن کمک می‌کند
* به هضم غذا کمک می‌کند
* به نگهداری مقدار کافی مایع آمنیوتیک کمک می‌کند
بنابراین روزانه 10 لیوان آب بنوشید. اگر ورزش می‌کنید، مقدار آن را بیشتر کنید. شما می‌توانید این مواد را نیز جزو مایعات به حساب آورید: آب میوه‌های صد در صد طبیعی، آب سبزیجات، سوپ و شیر. اما همچنان مصرف آب را به عنوان منبع اصلی مایعات بدن ادامه دهید.

 

 

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته سی و چهارم بارداری

به وجود آمدن چربی پوست جنین باعث می‌شود که چین‌وچروک‌ها از بین برود و کرک‌های اولیه کم‌وبیش زایل می‌شوند.

همان‌طور که در عکس جنین در 34 هفتگی می‌بینید، فرزند دلبند شما شکل زیبای یک کودک را به دست آورده است.

توصیه‌شده است روزهای دوشنبه سوره “یس” و روزهای سه‌شنبه سوره ” فرقان ” و روزهای چهارشنبه سوره” دهر” را تلاوت کنید.

روزهای جمعه هم یک انار شیرین را ناشتا میل کنید. در همه حال به یاد خدا باشید و در چهره افراد مومن و زیباروی نگاه کنید.

 

 

موارد قابل توجه برای این هفته

روش های تنفس و ریلکسیشن را که در کلاس های پیش از زایمان آموخته اید در خانه نیز تمرین کنید.
زمانی که احساس ترس و اضطراب دارید تحمل درد سخت تر می شود، پس به خود بیاموزید که باید آرامش خود را حفظ کنید و آرام باشید. از آنجایی که هنوز حدود شش هفته تا زایمان فرصت دارید، وقت کافی برای تمرین شیوه های تنفس و ریلکسیشن، که در طول مراحل زایمان به شما کمک خواهند کرد، وجود دارد. این گفته که با تمرینِ زیاد، موفق می شوید صحیح است. کمی زمان می برد تا بتوانید به اختیار خود ذهن تان را آرام کنید، به ویژه اگر درحال احساس درد باشید.
در صورت امکان، هر روز زمانی کوتاه را صرف تمرین تنفس کنید، چشمان خود را ببندید و تنفس خود را کندتر کنید، از بینی نفس بکشید و آن را از دهان بیرون دهید. درحال دم تصور کنید که هوا وارد بدن شما می شود و شما را آرام می کند و همچنان که بازدم انجام می دهید تصور کنید که درد و اضطراب به همراه هوا از بدنتان خارج می شود. می توانید از همسرتان بخواهید در انجام تمرین ها با شما شریک شود و یا در فاصلۀ هر دم و بازدمِ شما، بین سه تا پنج شماره بشمارد.

 

 

بایدها و نبایدها

بین ده تا سی درصد خانم های باردار باکتری “استرپتوکوکوس گروه B ” را در واژن یا راست روده خود دارند. این باکتری که با نام GBS نیز شناخته می شود در افراد بالغ مشکلی ایجاد نمی کند اما می تواند در صورت عدم درمان در هنگام زایمان برای نوزاد عفونتی نادر و خطرناک ایجاد کند.
• از بیشتر خانم ها بین هفته های 35 تا 37 ، برای اطلاع از وجود باکتری GBS آزمایش گرفته می شود. اگر نتیجه مثبت باشد در طول مراحل زایمان درمان با آنتی بیوتیک انجام می شود تا خطر ابتلای نوزاد به عفونت کم شود. برخی بیمارستان ها این آزمایش را انجام نمی دهند اما اگر در طول آزمایش های دیگر مانند ادرار، این باکتری شناسایی شود در طول مراحل زایمان از آنتی بیوتیک برای درمان آن استفاده می کنند.
• این آزمایش بسیار آسان است و برای انجام آن از یک سواب پنبه ای در ناحیه واژینال و راست روده استفاده می شود و نتیجه آن بین 24 تا 48 ساعت بعد آماده خواهد بود.
• اگر GBS شناسایی شود و با آغاز مراحل زایمان درمان توسط آنتی بیوتیک انجام شود، خطر ابتلای نوزاد به این باکتری بسیار کاهش می یابد.
• حتی اگر در بارداری اول خود مبتلا به GBS نشده باشید، احتمال اینکه در بارداری دوم یا چندم خود به این باکتری آلوده شوید وجود دارد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار