126751
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته بیست و ششم بارداری

به گزارش کودک پرس ،شما 26 هفته را پشت سر می گذارید. یعنی یک هفته به زمان دیدن نوزادتان نزدیک می شوید. این جشن ندارد؟ شادی ندارد؟ درست است از همیشه خسته تر و سنگین تر هستید. درست نمی توانید راه بروید و درست هم نمی توانید بخوابید اما این فکرها چه فایده ای دارد. […]

به گزارش کودک پرس ،شما 26 هفته را پشت سر می گذارید. یعنی یک هفته به زمان دیدن نوزادتان نزدیک می شوید. این جشن ندارد؟ شادی ندارد؟ درست است از همیشه خسته تر و سنگین تر هستید. درست نمی توانید راه بروید و درست هم نمی توانید بخوابید اما این فکرها چه فایده ای دارد. مهم این است که شما از پس همه این سختی ها بر آمده اید و بقیه را هم پشت سر می گذارید. می خواهید بدانید حالا و در این هفته جنین چه شکلی است؟ ادامه مطلب را حتما بخوانید.

 

 

وضعیت جنین

هرچه سیستم عصبی جنین بیشتر رشد می‌کند، حرکت او در بدن هماهنگی بیشتری دارد. جنین با رشد اعصاب مرکزی می‌تواند دمای بدن خودش را با محیط اطرافش تنظیم کند.جنین در این هفته چشم‌هایش را باز می‌کند و حتی پلک هم می‌زند. رنگ چشم او هنوز مشخص نیست. عنبیه چشم‌های او به رنگ آبی یا خاکستری مایل به آبی است و تا چند ماه بعد از تولد رنگ ثابتی هم پیدا نمی‌کند. ریه‌های جنین با شاخه‌های برونش در بدن کامل می‌شود. جنین همچنان در مایع آمنیوتیک تنفس می‌کند و این تمرین حسابی او را تا زمان تولد برای نفس کشیدن آماده می‌کند. جنین در این زمان 2 تا 3درصد چربی را با خود حمل می‌کند. با این حال وزن‌گیری را تا هفته‌های آخر ادامه می‌دهد.

قد: 35.6 سانتی متر

وزن: 725 گرم

 

 

 وضعیت مادر

در این هفته رحم اندازه 6 سانتی‌متر بالای ناف قرار می‌گیرد. در نیمه دوم حاملگی در هر هفته ارتفاع رحم یک سانتی‌متر بیشتر می‌شود. در هفته‌های 24 تا 27 فشار خون شما افت کرده بود که در این دوران دوباره جریان خون بیشتر است. در این دوران کمردرد، گرفتگی عضلات پا و فشار به ناحیه لگن احساس می‌کنید.

 

 

تغذیه درهفته 26 بارداری

1. جنین شما برای جذب آهن به ذخیره آهن بدن شما متکی است. در نتیجه از غذاهای پر آهن مانند اسفناج و عدس بیشتر استفاده کنید. خصوصاً اگر گیاه خوار هستید، حتماً پزشک شما پیشنهاد می کند که مکمل‌های غذائی پر آهن مصرف کنید.
2. مواد غذایی حاوی آهن را بشناسید.
3. ظروف مکمل‌ها و ویتامین‌ها را در جاهایی قرار دهید که دائماً جلوی چشمتان باشند تا مصرف آن ها را فراموش نکنید.

 

 

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته بیست و ششم بارداری

پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کنید و سعی کنید در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورید و از خوردن دنبه پرهیز کنید.

سعی کنید روزانه 140 صلوات بفرستید از ماه چهارم به بعد قبل از هر نزدیکی درحالی‌که هر دو روبه‌قبله هستید آیه‌الکرسی بخوانید.

در هفته بیست و ششم گوش‌های جنین رشد بیشتری پیدا می‌کنند و گردن او حالت خاصی به خود می‌گیرد.

اگر می‌خواهید فرزندتان چشمانی زیبا و پرفروغ داشته باشد، رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.

 

 

بایدها و نبایدها

در طول بارداری وجود توده در پستان ها و به ویژه در سه ماهۀ سوم، که پستان ها برای شیردهی آماده می شوند، می تواند عادی باشد. این توده ها معمولاً نرم و یا دردناک بوده و ممکن است حرکت کنند. با این حال هیچگاه نباید توده های پستان را نادیده گرفت، برای کسب اطمینان خاطر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

«پره اکلامپسی» یا مسمومیت حاملگی در اثر افزایش فشارخون و اختلال در کارکرد کلیه‌ها و دستگاه عصبی مرکزی ایجاد می‌شود. نشانه‌های مسمومیت بارداری افزایش وزن بیش از حد معمول ، تورم و پف کردن ناگهانی دست‌ها، تاری دید، سردرد و دردهای شکمی از جمله این نشانه‌هاست. در مسمومیت شدید حاملگی فشارخون به 16 روی 10 یا بالاتر می‌رسد.معمولاً استراحت مطلق در وضعیت خوابیده به پشت توصیه می‌گردد.

فشارخون بایستی به طور مرتب اندازه‌گیری شود .

بارداری می‌تواند بعضی مواقع بسیار طاقت‌فرسا باشد. سعی کنید با آواز خواندن و گوش کردن به موسیقی استرس خود را کاهش دهید.

می‌توانید به خرید کردن برای کودکتان بپردازید و یا وسایل او را در اتاقش بچینید.

در صورتی که فشارهای بارداری به شما و همسرتان وارد شد، می‌توانید زمانی را برای دیدن فیلم کمدی اختصاص دهید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار