126485
۲۳ آذر ۱۳۹۶

سایه دیفتری بر بازیهای آسیایی 2018 اندونزی

شیوع بیماری دیفتری در اندونزی سبب شد تا جاکارتا در هفته جاری طرح ملی واکسیناسیون اجباری میلیون‌ها کودک علیه این بیماری را آغاز کند و در تلاش است تا قبل از آغاز بازی های آسیایی که میزبانی آن را به عهده دارد، این بیماری را ریشه کن کند.

به گزارش کودک پرس ، این اقدام دولت اندونزی پس از آن صورت گرفت که دهها نفر در اثر شیوع بیماری دیفتری دراین کشور درسال جاری جان خود را ازدست دادند.
دیفتری یک بیماری با عفونت باکتریایی است که عارضه هایی مانند مشکلات تنفسی حاد، نارسایی قلبی، فلج و حتی مرگ در صورت عدم درمان را به جای می گذارد.

سازمان بهداشت جهانی نیز بتازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد شیوع بیماری های واگیردار در اندونزی با 250 میلیون نفر نسبتا نادر است، اگرچه این کشور در سالهای 2011 تا 2015 دومین کشور بعد از هند بود که شاهد همه گیری یک نوع بیماری بود.

طبق گزارش جاکارتاپست، وزارت بهداشت اندونزی برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان و نوجوانان علیه بیماری دیفتری از روز گذشته در سه استان پرجمعیت کشور، از سوی جمله جاکارتا پایتخت،آغاز شده است و احتمالا به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

 

طبق این گزارش، این وزارت خانه اندونزی از سال گذشته تاکنون شیوع دیفتری در جاکارتا 42 درصد افزایش داشته و این رقم به 590 مورد ابتلا رسید که منجر به 32 مرگ نیز شده است.
وزارت بهداشت اندونزی ناآگاهی عمومی را مهمترین عامل شیوع این بیماری دانسته و از رسانه ها برای انتقال صحیح اطلاعات موردنیازمردم برای پیشگیری و مقابله با همه گیری آن کمک خواسته است.
طبق این گزارش واگیری این بیماری عمدتا درمیان خانواده های فقیر اندونزیایی بوده است.

‘جین سوئی پاردی’ یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت اندونزی گفت: با توجه به اینکه شیوع دیفتری در اندونزی نادر بوده است، بنابراین مردم از مخاطرات این بیماری آگاه نبودند و بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را حتی علیه این بیماری واکسینه نکرده بودند.
مقام های اندونزی درعین حال درتلاش هستند تا قبل از برگزاری بازی های آسیایی 2018 که قرار است بین 18 آگوست تا دوم سپتامبر 2018 ( 27مرداد و 2شهریور سال آینده) در این کشور برگزار شود ، این بیماری خطرناک را سرکوب کنند.

مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ ، هجدمین دوره بازی‌های چندورزشی شامل کشتی، فوتبال،دو و میدانی ، والیبال و تکواندوست که در سطح قاره آسیا برگزار می شود. پیشتر ویتنام برای برگزاری ین بازی‌ها برگزیده شده بود اما هانوی به دلیل مشکلات مالی از میزبانی بازی‌ها صرفنظر کرد و میزبانی به شهر جاکارتا داده شد.

دیفتری همچنین به عنوان یکی از مهمترین چالش های سلامت در کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘آ سه آن ‘ مطرح است به گونه ای که تاکنون حدود هشت میلیون کودک و نوجوان در سراسر این منطقه این واکسن را برای جلوگیری از شیوع بیماری دریافت کرده اند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار