126005
۲۱ آذر ۱۳۹۶

هفته سوم بارداری

به گزارش کودک پرس ،  وضعیت جنین در هفته سوم جنین با چشم مسلح قابل دیدن نیست. او در این هفته آن‌قدر ریز و کوچک است که برای دیدنش باید از یک میکروسکوپ کمک بگیرید. او هنوز در مرحله بلاستوسیست است . در این مرحله جفت برای توسعه خود شروع به تولید هورمون HCG (گنادوتروپین […]

به گزارش کودک پرس ،

 وضعیت جنین

در هفته سوم جنین با چشم مسلح قابل دیدن نیست. او در این هفته آن‌قدر ریز و کوچک است که برای دیدنش باید از یک میکروسکوپ کمک بگیرید. او هنوز در مرحله بلاستوسیست است . در این مرحله جفت برای توسعه خود شروع به تولید هورمون HCG (گنادوتروپین جفت انسان) می‌کند که این هورمون در ادرار یا خون شما قابل تشخیص است. وظیفه این هورمون در بدن شما این است که دستورهای جدید به دستگاه رحم می‌دهد. به دستور این هورمون دیگر هیچ تخمکی از تخمدان‌ها آزاد نمی‌شود و پروژسترون و استروژن در بدن افزایش می‌یابد تا جداره‌های دیواره رحم خونریزی نکند. این زمانی است که به تدریج مایع آمنیوتیک(کیسه آب) در اطراف توده سلولی شکل می‌گیرد تا ماهها بعد کیسه آب از کودک شما محافظت ‌کند.

قد: 0.08 سانتی متر

وزن:0.06 گرم

حالا سلول‌های بلاستوسیست با سرعتی بسیار زیاد در حال تکثیر هستند و در همین زمان جنسیت، رنگ چشم و جنس موی او هم مشخص می‌شود.

 

وضعیت مادر

در هفته سوم توده سلولی در رحم ثابت می‌شود و شما رسماً به‌عنوان یک زن باردار شناخته می‌شوید. البته هنوز نمی‌توانید وجود او را احساس کنید. او هنوز توده‌ای کوچک است که اندازه‌اش 1 تا 3 میلی‌متر است. شاید اولین تغییراتی که می‌بینید لکه‌های‌خونی است که یک یا دو روز بیشتر طول نمی‌کشد و سبک‌تر از دوره‌های عادی ماهانه است. این مرحله «لکه‌بینی لانه گزینی» نامیده می‌شود.

 

تغذیه درهفته سوم بارداری

* کالری موجود در مواد غذایی به رشد جنین کمک می‌کند.
* آهن به ساخت خون بیشتری، که بدن شما در طول بارداری به آن احتیاج دارد، کمک می‌کند.
* اسید فولیک در 8 هفته اول بارداری، برای رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی جنین لازم است.
* پروتئین به تولید خون و ساخت بافت‌ها و عضلات جنین کمک می‌کند.
* کلسیم و ویتامین D هر دو در ساخت استخوان و دندان‌های جنین موثرند.

 

توصیه‌های مذهبی هفته سوم بارداری

ماه اول، ماه قلب است. چون در 4 هفته اول زندگی جنین، این قلبِ جنین است که فعالیت خود را آغاز می‌کند. سعی کنید همیشه با وضو باشید، خصوصا هنگام غذا خوردن. صبح‌ها کمی سیب شیرین بخورید. روزهای پنجشنبه و جمعه سوره “یس” و “الصافات” بخوانید و به شکم بدمید.

 

اگر باردار شده باشم باید مصرف داروهایم را قطع کنم؟

مصرف بسیاری از داروها بی خطرند، اما مصرف بعضی نه. مصرف آنتی هیستامین های آلرژی، قرص های خواب بدون نسخه و بسیاری از داروهای مسکن، بطور کامل ارزیابی نشده اند.
اگر بطور اتفاقی داروی بدون نسخه ای مصرف کردید که برای بارداری مناسب نیست، مصرف یک قرص معمولا آسیبی به همراه نخواهد داشت. هرچند اگر نگرانید می توانید توصیه های پزشک را جویا شوید. اگر در دوره ی بارداری نیاز به مصرف دارو دارید نیز برای اطمینان از پزشکتان بپرسید. پزشکان داروساز بخوبی از اثرات دارو ها مطلع اند، ولی پزشکتان تنها و بهترین کسی است که می توانید برای تجویز دارو با او مشورت کنید.

بایدها و نبایدها هفته سوم بارداری :

با مشورت پزشک خود خوردن اسیدفولیک را ادامه دهید تا از ایجاد مشکلات عصبی در جنین جلوگیری شود. زمانی که سلول‌های جنین روی یکدیگر پیچ می‌خورند لوله عصبی جنین تشکیل می‌شود و وجود فولیک اسید در این زمان بسیار لازم است. روزانه میزان 400 میکروگرم مکمل بایستی مصرف شود. سه ماه اول بارداری یکی از حساس‌ترین مراحل بارداری محسوب می‌شود . استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ مو و لاک ناخن مواد سفیدکننده و… در این دوران ممنوع می‌باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار