12598
۰۱ آبان ۱۳۹۵

حساسیت به لاکتوز در بارداری

معمولا در دوران بارداری، به ویژه در اواخر آن، توانایی هضم لاکتوز در بسیاری از زنان بهبود می‌یابد.
به گزارش کودک پرس پرس : معمولا در دوران بارداری، به ویژه در اواخر آن، توانایی هضم لاکتوز در بسیاری از زنان بهبود می‌یابد. بنابراین حتی اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که به لاکتوز حساسیت دارد، می‌توانید در دوران بارداری شیر و دیگر محصولات لبنی را بدون نگرانی مصرف کنید. کلسیم به تشکیل و رشد استخوان‌ها و دندان‌های جنین کمک می‌کند. مرکز ملی دارو، مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم را برای زنان باردار توصیه می‌کند.
زنان باردار خیلی جوان، به ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم روزانه احتیاج دارند. تأمین این مقدار کلسیم، اگر قادر به مصرف لبنیات نباشید، کار مشکلی خواهد بود.
اگر در دوران بارداری به لاکتوز شیر یا دیگر مواد لبنی حساسیت دارید، راه‌کارهای زیر را برای تأمین کلسیم مورد نیاز به کار ببندید:
– جایگزین‌های دیگری برای کلسیم بیابید مانند: ماهی ساردین و سالمون، کلم بروکلی، اسفناج و غذاها و نوشیدنی‌های غنی شده با کلسیم.
– داروی مکمل کلسیم مصرف کنید. – بسیاری از افرادی که معده آن‌ها تحمل هضم لاکتوز را ندارد، با مصرف مقدار کمی شیر (نصف فنجان)، به همراه غذا، با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.
– محصولات بدون لاکتوز را امتحان کنید.
– ماست و محصولات تخمیر شده مثل پنیر، معمولا بهتر از شیر هضم می‌شوند. درواقع لاکتوز موجود در ماست، قبلا توسط باکتری‌های مفید موجود در آن هضم شده‌ است.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار