موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1256
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

شناسنامه واقعی برای کودکان بهزیستی

طبق برآوردها در 600 مرکز نگهداری کودکان بهزیستی، حدود 9 هزار کودک از بدو تولد تا سن حدود 18 سالگی نگهداری می شوند که تعداد قابل توجهی از آنان را کودکان بی سرپرستی تشکیل می دهند .

به گزارش کودک پرس   انوشیروان محسنی بندپی : دو گروه از کودکان تحت پوشش مراکز نگهداری بهزیستی هستند؛ گروه اول کودکان بی سرپرستی به شمار می آیند که به دلایل مختلف در بدو تولد توسط والدین خود رها می شوند و هویت ندارند و گروه دیگر هم کودکان بدسرپرستی هستند که به دلایل مختلف از جمله کودک آزاری از طریق قوه قضائیه سرپرستی آنان به بهزیستی سپرده شده است.
وی خاطرنشان کرد: معمولا کودکان بد سرپرست دارای شناسنامه اند و می توان برای آنان دفترچه بیمه گرفت اما برای کودکان بدون هویت ، یک اسم فرضی انتخاب می کنیم، نام پدر و مادر نمی گذاریم و شناسنامه فرضی (غیررسمی) می گیریم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اکنون توافقاتی با سازمان ثبت احوال در حال انجام است تا مدتی را برای کودکان بی هویت تعیین کنیم که اگر آن مدت سپری شود برای آنان با نام مشخصی از پدر و مادر، شناسنامه بگیریم؛ در زمان حاضر منتظریم ببینیم آنان چه پیشنهادی دارند.
محسنی بندپی تصریح کرد: چون کودکانی که هویت آنان مشخص نیست، شناسنامه ندارند برای اخذ دفترچه بیمه آنان مشکل داریم بنابراین هم برای هویت آنان و هم برای اخذ بیمه آنان می خواهیم شناسنامه واقعی بگیریم.
وی یادآور شد: کودکانی که الان شناسنامه ندارند، بیمه نیستند اما ما با بیمارستان ها قرارداد داریم که آنها به صورت رایگان این کودکان را درمان کنند.

این کودکان هویتی ندارند؛ ضمن اینکه برخی مسئولان بهزیستی قبلا اعلام کرده بودند که بیشترین هزینه بهزیستی صرف امور درمانی کودکان می شود.

 

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار