12503
۲۷ مهر ۱۳۹۵

آبسه کردن درمان کودک

ابسۀ دندان یعنی تجمع چرک در اطراف ریشۀ دندان. موقعی آبسه به وجود می آید که میکروب، ریشۀ دندان را که در اعصاب و عروق دندان در آن قرار دارد مورد تهاجم قرار داده و آن را فاسد کرده باشد.
به گزارش کودک پرس پرس : ابسۀ دندان یعنی تجمع چرک در اطراف ریشۀ دندان. موقعی آبسه به وجود می آید که میکروب، ریشۀ دندان را که در اعصاب و عروق دندان در آن قرار دارد مورد تهاجم قرار داده و آن را فاسد کرده باشد.
نشانه های آبسۀ دندان
علائمی که معمولاً در آبسۀ دندان ظاهر می شود، شامل: درد خود به خود در محل آبسه، درد شدید هنگام جویدن و نوشیدن مایعات سرد یا گرم و تورم و قرمزی اطراف محل آبسه.
اگر عفونت آبسه به بافت های اطراف سرایت کند، گونه های کودک و همچنین غدد لنفاوی زیر فک او بزرگ و برجسته می گردد و کودک ممکن است دچار تب و سردرد شود.
اگر کودک دچار آبسۀ دندان گردد، پدر و مادر باید هرچه زودتر او را نزد دندان پزشک ببرند، ولی می توانند قبل از این کار به او استامینوفن بدهند.
دندان پزشک سعی می کند چرک به وجود آمده را تخلیه نماید و آنتی بیوتیک تجویز می نماید. پس از بهبود آبسه، دندان پزشک، دندان عفونی شده را حفظ می نماید ولی اگر دندان کاملاً از بین رفته باشد آن را خارج می کند.
با رعایت بهداشت دهان، یعنی مسواک زدن دندان ها دو بار در روز، خودداری از خوردن تنقلات شیرین بین دو وعدۀ غذا و بردن کودک نزد دندان پزشک هر شش ماه یک بار، می توان از ایجاد آبسۀ دندان پیشگیری کرد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار