12471
۲۷ آبان ۱۳۹۵

ویرایش و انتشار 12 عنوان کتاب کودک در هفته ی کتاب و کتابخوانی توسط نویسنده کرمانشاهی

«مرتضی حاتمی» نویسنده و بازآفرین کرمانشاهی از ویرایش و انتشار 12 عنوان کتاب کودک از مؤلفان این حوزه، توسط «نشر نارنج» در هفته ی کتاب خبر داد.

به گزارش کودک پرس , این نویسنده و بازآفرین کرمانشاهی افزود:ویراستاری ادبی این کتاب ها را به درخواست مدیر انتشارات نارنج انجام داده ام و

آثار ؛ در قالب بازآفرینی از ادبیات کلاسیک و ضرب المثل ها برای مخاطبان کودک است که  توسط همین نشر، در تیراژی مناسب منتشر و توزیع شده اند.
وی با اشاره به اهمیت نقش ویرایش متون ادبی قبل از انتشار و توجه و اهتمام ناشران متعهد در این خصوص افزود:
لغزش ها و دست اندازهای زبانی موجود در یک کتاب و اثر، مخاطب را خسته و دلزده می کند و غلط ‌های املایی و دستوری کابوسی برای ناشران و خوانندگان حرفه ای کتاب به شمار می رود. در چنین مواقعی، ویراستار با به کارگیری دانش، آگاهی، صبر و دقت، متن را مطالعه، پیرایش و زیبا و دل مشغولی های علمی مؤلف و ناشر را بر طرف می کند.
برخی از ناشران آگاه و حرفه‌ای که دغدغه های پیراستن آثار از مشکلات ویرایشی و متنی را دارند با انتخاب ویراستاران حرفه ای  جهت رفع مشکلات یادشده اهتمام دارند.عنایت مدیر این نشر به مقوله ی ویرایش آثار قبل از چاپ، ستودنی است.
بازآفرین مجموعه حکایت های بیست و چهار جلدی «مرزبان نامه» و «بهارستان» برای کودکان افزود:
ویراستاری، هنر و علمی حساس و ظریف است که می تواند مؤلفه های تشویقی و انگیزشی را در نویسنده و صاحب اثر به وجود بیاورد.
گفتنی است که کتاب های:
«بالاتر از سیاهی رنگی نیست.»،«از این ستون تا آن ستون فرج است»،«با یک تیر دو نشان می زند.»،« بشنو و باور نکن!»،« تقسیم عادلانه»، «درخت علم»، «ماجرای دزد و کلاه»، «کاسه گرانقیمت»،«یک خشت هم بگذار درش»،« الاغ آب فروش»،«شکارچی جوان و سه پند»و «دوستی قورباغه و موش» آثاری از نویسندگان و بازآفرینان ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان است که توسط مرتضی حاتمی، ویرایش شده و انتشارات نارنج آنها را منتشر و توزیع نموده است.
این اهل قلم کرمانشاهی، در پایان از انتشار کتاب دو جلدی(حکایت های شیرین برای بچه های ایران زمین) در 200 صفحه برای نوجوانان توسط انتشارات« آذین گستر» تبریز خبر داد.

منبع:خبرگزاری کرد پرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار