124566
۱۶ آذر ۱۳۹۶

۵۰ درصد مدارس استان خراسان رضوی امام جماعت ندارند/ نماز جماعت در ۵۴۰۰ مدرسه استان اقامه می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه فریضه نماز اول وقت در حدود ۵ هزار و ۴۰۰ مدرسه این استان اقامه می‌شود، گفت: ۵۰درصد مدارس استان امام جماعت روحانی دارند و در ۵۰ درصد دیگر مدارس کمبود روحانی داریم.

به گزارش کودک پرس از سبزوار، براتعلی منصوریان ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان نماز و برگزیدگان مسابقه شوق وصال که در امامزاده شعیب (علیه‌السلام) سبزوار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است، اظهار داشت: امسال علاوه بر فعالیت‌های گذشته برگزاری مسابقات قرآنی، توجه به دارالقرآن‌ها، تقویت نمازخانه‌ها و ائمه جماعات مدارس استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی، فراگیری، افزایش پوشش و دعوت از دیگر نهادهای اجرایی در برگزاری برنامه‌ها را از دیگر اهداف آموزش‌ و پرورش در حوزه برنامه‌های قرآنی دانست و افزود: اثربخشی این فعالیت‌ها باید دارای اثرات تربیتی و ماندگار باشد تا دانش‌آموزان را به‌ سوی فعالیت‌های قرآنی هدایت کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته پایانی آذرماه سال جاری همزمان با هفته قرآن، مسابقات قرآنی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال حدود یک‌ میلیون نفر از دانش‌آموز در 11 رشته مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند و منتخبان این مسابقات در مرحله دوم حضور می‌یابند که هم‌زمان با دهه فجر در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

منصوریان با بیان اینکه فریضه نماز جماعت در حدود پنج هزار و 400 مدرسه خراسان رضوی اقامه می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون در 50 درصد مدارس استان امام جماعت روحانی داریم و در 50 درصد دیگر مدارس کمبود روحانی داریم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس خراسان رضوی، یادآور شد: در تمامی مدارس استان به‌ غیر از مقطع ابتدایی دوره اول در تمامی پایه‌ها شورای دانش‌آموزی تشکیل‌ شده است و 65 هزار نفر عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس خراسان رضوی شده‌اند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار