124306
۱۴ آذر ۱۳۹۶
معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد خبر داد؛

ابتلای ۲ نوجوان به بیماری ایدز در هر دقیقه

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه در جهان در هر دقیقه ۲ نوجوان به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند، گفت: درصد ابتلای افراد به این بیماری از آقایان به سمت شیوع بیشتر در بانوان حرکت کرده است.

به گزارش کودک پرس ، نرگس عسگری در مراسم زنگ هشدار ایدز در آموزشگاه مرضیه منظریه شهرکرد با اشاره به اینکه در جهان در هر دقیقه 2 نوجوان به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: درصد ابتلای افراد به این بیماری از آقایان به سمت شیوع بیشتر در بانوان حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه نوجوانان دختر گروه پرخطر ابتلا به بیماری‌ ایدز هستند، افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده انتظار می‌رود 0.15 درصد از افراد جامعه به این بیماری مبتلا باشند.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه ایدز بیماری عفونی و ویروسی است، اضافه کرد: با تشخیص زود‌هنگام بیماری و تحت پوشش قرار گرفتن درمان مؤثره فرد بیمار عمر طولانی طبیعی خواهد داشت.

 

 

عسگری با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتیاد تزریقی بالاترین عامل ابتلا به بیماری ایدز بوده است، ادامه داد: درحال حاضر بیشترین شیوع این بیماری به دلیل ارتباط جنسی نامطمئن در بین جنس مخالف یا هم‌جنس‌ها است.

 

وی اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی در خصوص راه‌های ابتلا به بیماری ایدز و پیشگیری از این بیماری را از اولویت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت:  ویروس HIV از طریق زندگی روزمره و روابط اجتماعی متعادل منتقل نمی‌شود و تنها از طریق رابطه جنسی، سرنگ مشترک و وسایل تیز و برنده قابل انتقال است.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه دوره پنهان بیماری ایدز 2 هفته تا 10 سال است، افزود: افرادی که مشکوک به برقراری رابطه جنسی نامطمئن و یا استفاده از سرنگ مشترک هستند در صورت نداشتن علائم بیماری هم باید به مراکز رفتاری و درمانی برای تست این بیماری مراجعه کنند.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار