124282
۱۴ آذر ۱۳۹۶

افسانه زمانی: برای تئاتر خردسال تعریف دقیقی صورت نگرفته است

عضو هیات داوران بخش خردسال بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: برای تئاتر خردسال تعریف درستی صورت نگرفته، از این رو اجرای نمایش برای این گروه سنی کار سختی است.

به گزارش کودک پرس ، افسانه زمانی با بیان اینکه فعالیت برای نمایش خردسال نباید محدود به جشنواره باشد، اظهار کرد: کار کردن برای نمایش خردسال بسیار سخت است پس باید این گونه نمایشی طی سال مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فقط آثار برگزیده و برتر راه پیدا می کنند، پس دارای استاندارد هستند در حالیکه آثار گروه سنی خردسال در سال نادیده گرفته می شوند.

کارگردان نمایش «ملی» با بیان اینکه کمیت آثار در بخش های مختلف مشخص است و ظرفیت محدود برای پذیرش دارد، تصریح کرد: کیفیت آثار امسال بهتر از سال گذشته است که نشان می دهد بخش نو پا خردسال به دلیل استقلال و داوری طی سال های گذشته با کیفیت بهتری به صحنه می روند.
زمانی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان گفت: تمرکز زدایی برای برگزاری جشنواره ها از پایتخت بسیار ایده خوبی است اما باید بررسی کرد که این شهرها تا چه میزان ظرفیت برگزاری جشنواره های بین المللی را دارند.

وی افزود: با وجود برگزاری چندین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، همچنان کم و کاستی هایی وجود دارد از جمله سالن های بدون استاندارد، که مناسب کودک و نوجوان نیستند.
کارگردان نمایش «ناسور» با بیان اینکه زمانی که جشنواره ای برای کودکان برگزار می شود باید ملزومات آن نیز فراهم شود، تاکید کرد: باید به مخاطب خود بها دهیم نه به این معنا که نمایشی به صحنه ببریم، بلکه صندلی ها، فضا و مدیریت مناسب برای این گروه حساس آماده باشد.
زمانی با بیان اینکه نباید با تغییر مدیریت اساس جشنواره تغییر کند، گفت: سال گذشته بخش های کودک و نوجوان به صورت مستقل و تخصصی داوری شدند اما امسال این دو بخش با یکدیگر ادغام شدند که از داوری تخصصی به دور است.

بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی از 10 تا 15 آذر ماه در شهر همدان برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار