124139
۱۳ آذر ۱۳۹۶

نگرانی سازمان بهزیستی از بسته شدن بودجه ۹۷

سازمان بهزیستی کشور: اگر بودجه ۱۳۹۷ بسته شود و دیگر راهی وجود نداشته باشد، عملا اجرای قانون حمایت از معلولین یکسال به تعویق می‌افتد.

به گزارش کودک پرس، نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت:  هزار و سیصد نفر از معلولین، معلولانی هستند که نیازمند خدمات توانبخشی می باشند که اگر ناتوانان جسمی را هم به در نظر بگیریم تعدا آنها خیلی بیشتر از عدد فوق می باشند.

 

او گفت: 35 درصد از این معلولین که دارای پرونده در سازمان بهزیستی می باشند را بانوان  و 65 درصد را آقایان تشکیل میدهند و معلولیت شایع، معلولیت جسمی، حرکتی است که حدود  سی درصد را به خودش اختصاص داده است.

نحوی نژاد گفت:  سازمان بهزیستی و  بنیاد شهید و امور ایثارگران  در کشور، مراقبت از معلولین را در کشور بر عهده دارد، که سازمان های کلیدی و مهم دیگر هم می توانند با هماهنگی به ارائه خدمات به معلولین بپردازند که مهمترین آنها سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت راه و شهر سازی و شهرداری ها در جهت مناسب سازی معابر و جاده ها می تواند نقش به سزایی داشته باشند.

 

او گفت: وزارت ارشاد و سازمان صدا وسیما هم می تواند نقش مهم و به سزایی داشته باشند.  معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: حمایت از افراد دارای معلولیت از سال 59 به بعد آغاز شد  اما ساماندهی  جامع حمایتی آن  در چهار چوب قانون به سال 83 برمیگرد که چون  این قانون بصورت طرح به مجلس ارائه شد، از ضمانت های اجرایی  و اعتباری خوبی برخوردار نمی باشد.

 

نحوی نژاد گفت: دولت خود راموظف دید تا این طرح را بصورت لایحه تقدیم مجلس کند، که شهریور 1394 یعنی حدود دو سال ونیم است که به مجلس ارائه کرده است و نمایندگان مجلس نهم براساس مطالباتی که نمایندگان داشتند بند هایی را به این لایحه افزودند.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در مجلس دهم مجددا روی این طرح کار شد و و تمام  ایرادات آن بر طرف شده و تنها نگرانی ما بسته شدن بودجه 97 می باشد که در این صورت  اجرای قانون یکسال با تاخیر اجراء می شود.او در خاتمه گفت: در صورتی که این طرح به مرحله اجرایی برسد، زندگی معلولین بصورت چشمگیری متحول می شود.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار