موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
12403
۲۶ آبان ۱۳۹۵

کابوس جدید مردم ادلب,سرقت اعضای بدن

سرقت اعضای بدن کودکان و نوجوانان به دست تروریست ها به کابوس جدید مردم ادلب تبدیل شده است.

به گزارش کودک پرس , کودکان سوری در ادلب و ریف آن امروز با سرقت اعضایشان مواجه اند، افراد مسلح آزادانه از ایست های بازرسی گروهک تروریستی «جیش الفتح» عبور می کنند و در روز روشن به ربودن کودکان و جوانان اقدام می کنند؛ به همین دلیل امروز پدیده سرقت اعضا، این کودکان و جوانان ادلب را تهدید می کند.

برهمین اساس، رعب و ترس بر تعدادی از مناطق ریف ادلب حاکم شده است و این امر به علت ربایش تعدادی از کودکان و جوانان این منطقه است؛ مسلحان ناشناس با خودروهای ون سفید رنگ در منطقه چرخ می زند و به ربودن کودکان و نوجوانان اقدام می کنند، به طوری که طی دو هفته 15 نفر ربوده شدند.

یک منبع در منطقه سرمدا مجاور با مرز شمالی ادلب در گفتگو با الاخبار گفت: مسلحان با خودروی ون سفید رنگ یک دختربچه 10 ساله را ربودند و ساکنان به تعقیب آنها اقدام کردند و آنها را در نزدیکی الدانا دستگیر و این کودک را از دست مسلحان آزاد  کردند و به خانواده اش تحویل دادند.

وی افزود: سرنوشت ربایندگان نامشخص است و گفته شده است که آنها از زندان جبهه فتح الشام و النصره خارج شدند و خودروهایشان در الدانا دیده می شود. امروز تروریست های مسلح در عملیات ربایشی جوان سی ساله ای به نام «محمد کاسم نجلا» را ربودند.

منابع محلی در تعدادی از مناطق حومه ادلب به الاخبار اعلام کردند: در تعدادی از مناطق ادلب در طول روز شاهد عملیات ربایش کودکان هستند و ایست بازرسی گروه های مسلح هیچ حرکتی دراین زمینه انجام نمی دهند.

این منابع اعلام کردند: شهرهای که در آنها کودکان ربوده شدند، شامل کفرومه، جدار بکفلون، اطمة، جسر الشغور و الفقیع است؛ اما اقدام به ربایش توسط تروریست ها در کفربطیخ و شهر ادلب درپی شنیدن درخواست کمک کودکان از ساکنان هنگام ربودنشان به شکست انجامید.

ربودن کودکان و جوانان باعث شده است تا وضعیتی از رعب و ترس بر این ادلب و ریف آن مستولی شود و کودکان دیگر در خیابان ها بازی نکنند و برخی از خانواده مجبور شدند به علت ترس از ربایش کودکانشان به حماة سفر کنند.
یکی از ساکنان کفر بطیخ به الاخبار گفت: بیشتر ساکنان از خروج کودکانشان از منازل جلوگیری می کنند.

وی افزود: سلاح های زیادی بین ساکنان برای حمایت از منازلشان و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی ربایندگان که آزادانه حرکت می کنند، پخش شده است.

فعالان در پایگاه های اجتماعی دهها هشدار منتشر کردند و خانواده ها در ریف ادلب را نسبت به ربایندگان و تجارت اعضاء آگاه کردند و از آنها خواستند تا به کودکان خود اجازه ندهند به تنهایی خارج شوند.

به گفته آنها دو کودک در منطقه شمالی شهر جسر الشغور در آوریل گذشته ربوده شدند و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. همچنین دو کودک دیگر نیز در اردوگاه اطمة در شمال ادلب ربوده شدند.

این فعالان تاکید کرد: بیشتر کودکان ربوده شده به ترکیه وارد می شوند و از سرنوشتشان خبری نیست.
رسانه های ترکیه دو سال پیش اعلام کردند: آمبولانس ها در مرز سوریه – ترکیه مستقر هستند و به بهانه امداد رسانی به زخمی ها در بیمارستان های صحرایی مستقر در مرزها به سرقت برخی از اعضا اقدام می کنند.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار