موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
12386
۲۶ آبان ۱۳۹۵

توسعه بخش‌های کودک و نوجوانان راهبرد اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی است

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی از وجود ۳ هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و گفت: توسعه بخش‌های کودک و نوجوانان راهبرد اصلی اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

به گزارش کودک پرس , علی رمضانی در آئین تجلیل از کتابداران و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این استان برگزار شد اظهار داشت: تعداد 2 هزار و 200 باب از این کتابخانه‌ها نهادی و یک هزار کتابخانه دیگر به‌صورت مشارکتی است.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی از طریق انجام برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند تا فرهنگ مطالعه را در بین خانواده‌ها و جامعه نهادینه سازد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به برخی اقدامات این اداره کل در راستای ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و روستایی گفت: بهسازی و ایجاد کتابخانه در روستاهای فاقد کتابخانه و مناطق محروم از مهم‌ترین اقدامات در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است که در این اداره کل انجام‌شده است.

رمضانی بابیان اینکه امروز سرانه مطالعه در کشور پائین است تصریح کرد: مشکل اصلی امروز جامعه این است که مردم نمی‌دانند باید چه کتابی را مطالعه کنند که به نیازهای آنان پاسخ دهد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در کشور باید مسئولان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از خود شروع کرده و به کتابخانه‌های عمومی کتاب اهدا کنند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت توسعه بخش‌های کودک و نوجوانان در کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: توسعه بخش‌های کودک و نوجوانان راهبرد اصلی اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

رمضانی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور بوده و باید با برنامه‌ریزی درست و صحیح زمینه انس بیشتر آنان را با کتاب فراهم کرد.

در این آئین 12 کتابدار برتر استان و تعدادی از مؤلفان نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ کتاب تجلیل شدند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار