موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
123846
۱۲ آذر ۱۳۹۶

توجه ویژه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم به امنیت کودک در فضای مجازی

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهمترین اهداف و برنامه های خود در یک صد روز نخست فعالیت را توجه ویژه به امنیت کودک در فضای مجازی عنوان کرده بود که براین اساس نسبت به تدوین برنامه حمایتی صیانت از کودکان در فضای مجازی را تدوین کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمد جواد آذری جهرمی صیانت از کودکان در فضای مجازی و ایجاد فضای مجازی پاک برای کودکان را یکی از اهداف خود اعلام کرده بود و از تلاش برای اجرایی شدن آن در یکصد روز نخست دولت دوازدهم خبر داده بود.

رئیس جهموری نیز در پیوست حکم انتصاب محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر توسعه کمی و کیفی دسترسی کرد و بر این اساس تلاش برای ایمن سازی فضای مجازی برای کودکان آغاز شد.
آذری جهرمی بیست و سوم مهرماه در همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته در محل این وزارتخانه افزود: :نگاه ما به فضای مجازی توسعه ای به همراه استفاده از فرصت ها و برنامه ریزی برای مقابله با تهدید ها است.

 

وی به استفاده روز افزون کودکان از فضای مجازی اشاره کرد و در عین حال بستن آن را برای این قشر نادرست دانست و گفت: گرچه محدود کردن کار خوبی است اما دیگر جوابگو نیست و باید برای آن برنامه ریزی کرد.
آذری جهرمی خواستار استفاده از نقش اجتماعی خانواده ها در نظارت بر فرزندان در عرصه فضای مجازی شد و از در حال آماده شدن طرحی در این باره خبر داد.

عضو هیات دولت، جامعه مخاطبان بخش کودک در فضای مجازی را هفت میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ضروری است برای آن برنامه ریزی صحیح صورت گیرد، همانگونه که در کشورهای جهان بر رفتار کودکان در فضای مجازی توسط خانواده ها نظارت صورت می گیرد در کشور ما هم باید از ظرفیت خانواده ها استفاده کرد.
وی دوم آبانماه در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ایجاد ترس، راه مدیریت فضای مجاز نیست.
آذری جهرمی گفت: به عنوان حاکمیت باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم. این از نخستین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که بزودی اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوم آبانماه در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:سندهای مطالعه تطبیقی اینترنت و کودک در جهان و ایران منتشر شد.
وی در صفحه توئیتر خود نوشت: سند های مذکور سند پشتیبان این برنامه در ایران خواهد بود.
آذری جهرمی در ادامه نوشت: سند ها برای بهره گیری از نظر اندیشمندان منتشر شده و از انعکاس نظر متخصصان در این موضوع استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفتم آبانماه به انتشار اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: سند برنامه های اقدام اجرایی در بخش فضای مجازی کودکان 13 آبان رونمایی می شود.

وی در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی امام خمینی (ره) تهران افزود: صیانت از کودکان در فضای مجازی از موضوع های بسیار مهم است و بر این اساس، اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نظر خواهی از همه دست اندرکاران و فعالان در اختیار همگان قرار گرفته است.
وی بر ضرورت حمایت از کودکان در برابر آسیب ها در فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای کودکان مهیا شود تا بتوانند در فضای مجازی از حوزه های مرتبط با خود بیشتر استفاده کنند و نیز ابزارهایی که نظارت خانواده ها را بر استفاده کودکان از اینترنت بیشتر می کند ایجاد و تقویت شود.
آذری جهرمی خواستار ورود بخش خصوصی در این باره شد و گفت: فضای مجازی و کودک موضوع مورد توجه در همه جهان است و ایران می تواند با تدوین برنامه مناسب عملیاتی در این زمینه و ارائه آن به جهان نقش موثر خود در این عرصه را بازی کند.
اکنون و در گزارش یکصد روزه نخست دولت دوازدهم به تدوین برنامه حمایتی صیانت از کودکان در فضای مجازی پرداخته شده که برای کاهش آسیب های اجتماعی فضای مجازی است.

در این گزارش خبر از تدوین «سند حمایتی و برنامه اقدام برای توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» داده شده که اجرای آن با حمایت از بخش خصوصی تولید کننده محتوا و صنایع داخلی انجام می شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار