123416
۱۱ آذر ۱۳۹۶

تماشای «عقل صورتی» با خوراکی ممنوع!

«عقل صورتی» نمایشی است که دربیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بخش مسابقه تئاتر ایران پذیرفته شده است به سفارش کارگردان، تماشای این نمایش با خوراکی ممنوع است.

به گزارش کودک پرس ، «با گوش، چشم و ذهن زیبای خود به سالن بیایید و در حین اجرای نمایش خوراکی نخورید!» شعار کارگردان نمایش «عقل صورتی» است.
مهدی فرشیدی سپهر از تماشاگران خواست خوراکی به سالن نیاورند؛ تلاش می‌کنیم با آوردن بیلبوردها و همچنین مامورانی که مسئول گرفتن خوراکی‌ها هستند، این آرامش را ایجاد کنیم.
همچنین در زمان اجرای عمومی تلاش می‌کنیم افرادی به سالن بیایند که توان خواندن ‌و نوشتن داشته باشند و خارج از این قانون کسی وارد سالن نشود.

نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: مخاطب «عقل صورتی» نوجوانان هستند و داستان درباره کودکانی است که در حال انقراض هستند! این کودکان به‌جای این‌که به مشهور شدن، اتومبیل گران‌قیمت داشتن، با هنرپیشه‌های معروف عکس انداختن و … میل داشته باشند، به درون دنیا و خودشان می‌پردازند؛ به طور تبع این کودکان از سوی جامعه، والدین و مدرسه چندان جدی گرفته نمی‌شوند چون این کودکان جزء جایزه‌بگیرها و بیست‌بگیرها نیستند‍.
فرشیدی‌سپهر درباره دغدغه‌ای که به نگارش نمایشنامه «عقل صورتی» منجر شد، گفت: ما برای انقراض پلنگ‌ها، نهنگ‌ها و … کارزار داریم اما برای از بین‌ رفتن نسل کودکان درون‌گرا و کم‌شدن روزبه‌روز این کودکان در جامعه خودمان کاری نمی‌کنیم؛ «عقل صورتی» راجع به این بچه‌ها است.

«عقل صورتی» روز یکشنبه 12 آذرماه در سه نوبت؛ 10 صبح، 15 و 17:30 در تالار فجر شهر همدان روی صحنه می‌رود.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 10 تا 15 آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار