12335
۲۵ آبان ۱۳۹۵

دیابت در کودکان

چاقی کودکان را جدی بگیرید و شب ادراری های بی علّت را ساده نپندارید. بهتر است کودک خود را با سهل انگاری های ساده درگیر بیماری خطرناک دیابت نکنید.

به گزارش کودک پرسهر روز تعداد کودکان مبتلا به دیابت در حال افزایش است و دلیل این افزایش شدید ابتلا به دیابت، شیوه زندگی ناسالم امروزی است؛ چرا که کودکان شدیداً به فست فودها و نوشیدنی هایی که اشباع از شکر و مواد افزودنی است اعتیاد پیدا کرده اند و علاوه بر همه این موارد، بازی های ویدئویی و اینترنت سبب افزایش بی تحرّکی در کودکان شده است.

متأسفانه سنّ دیابت در کشور ما رو به پائین است و این یک خطر برای خانواده هایی است که از جنبه وراثت هم در معرض آسیب هستند.

فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان درباره کودکان دیابتی گفت: در اطفال عمدتاً با دو نوع دیابت روبرو هستیم؛ اوّل دیابت نوع یک که علّت آن تخریب غده مترشحه انسولین به نام پانکراس است که این تیپ از دیابت خیلی راه پیشگیری ندارد و علّت آن هم مشخص نیست و براساس فعّالیت خود ایمنی بدن به وجود می آید، بنابراین ما از لحاظ پیشگیری نمی توانیم خود را دخیل کنیم.

فاطمه طباطبایی افزود: نوع بعدی دیابت که تیپ دو هست و همین مورد هم به علت چاقی و اختلال در سبک زندگی، کاهش فعّالیت بدنی و تغذیه نامناسب اطفال در حال افزایش است و در این موارد ما فقط می توانیم مداخله کنیم و پیشگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: دیابت را به قند ناشتای بالای ۱۲۶ و یا قند بعد از غذای بالای ۲۰۰ اطلاق می کنیم و علامتی هم که ایجاد می کند پرادراری و پرنوشی است که اگر دیابت نوع یک باشد کاهش وزن را هم به دنبال دارد.

منبع:خبرگزاری صاحب نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار