موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
12308
۲۵ آبان ۱۳۹۵

اجرای طرح «مادر و کودک» در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان

رییس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان از اجرای طرح "مادر و کودک" در این کتابخانه خبر داد و گفت: در این طرح کتاب های متناسب با بانوانی که قصد مادر شدن دارند ، دوران بارداری، تولد تا 4 سالگی فرزند در 5 بسته ارایه می شود.

به گزارش کودک پرسسید حمیدرضا میرپویا اظهارکرد: کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان شامل 14 بخش است که شامل امانت کتاب، نشریات، گالری های مختلف، بخش مبادله کتاب، بخش اطلاع رسانی مرجع و نشریات قدیم و بخش کتاب های دیجیتال که مورد استفاده پژوهشگران و دانشجویان است، به شهروندان ارایه می کند.
وی با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان چند طرح برای اجرا وجود دارد، افزود: یکی از این طرح ها “طرح مادر و کودک ” است که در آن کتاب های متناسب با بانوانی که قصد مادر شدن دارند تا دوران بارداری، تولد تا 4 سالگی فرزند در 5 بسته ارایه می شود.
رییس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در ادامه طرح “پیک دانایی” را یکی دیگر از طرح های این کتابخانه برشمرد و اظهارکرد: در طرح پیک دانایی خدمت رسانی به بازنشستگان، جانبازان و افراد معلول جامعه که امکان مراجعه حضوری به کتابخانه را ندارد، انجام می شود به این صورت که ابتدا افراد به عضویت کتابخانه درآمده و سپس به صورت تلفنی کتاب های مورد نظر خود را سفارش داده تا پیک رایگان کتابخانه، کتاب مورد نظر را به دست آنها برساند.
وی با اشاره به”طرح امانت بین کتابخانه ای” گفت: این طرح ویژه دانشجویان و پژوهشگران است که با چند دانشگاه مطرح اصفهان همچون دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه پیام نور به صورت لینک منابع به اشتراک گذاشته شده و دانشجویان و محققان می توانند از منابع این مراکز استفاده کنند.
میرپویا خاطرنشان کرد: طرح مبادله کتاب نیز چند سالی است که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اجرا می شود، به این گونه که شهروندان کتاب های خوانده شده و بلااستفاده خود را به کتابخانه آورده و بر اساس محتوی و کتاب ها، می توانند از کتابخانه کتاب ببرند و مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه در هفته کتاب و کتابداری بازدید از کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ویژه مقاطع اول و دوم متوسطه برگزار می شود، اظهارکرد: مدیران مدارس می توانند با مراجعه به این کتابخانه و نوبت گیری ، دانش آموزان خود را با محیط کتاب و کتابخوانی و همچنین بخش های مختلف کتابخانه مرکزی اصفهان آشنا کنند.

منبع:خبرگزاری ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار