122883
۰۸ آذر ۱۳۹۶
رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی:

عملکرد داوران در مسابقات روز جهانی کودک موفق بود

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی گفت: کشورهای شرکت کننده در مسابقات کشتی روز جهانی کودک از عملکرد داوران ایرانی و نحوه قضاوت آنها در اجرای عدالت رضایت داشتند.

به گزارش کودک پرس ، ابراهیم امامی افزود: بیستمین دوره مسابقات کشتی روز جهانی کودک در 2 بخش فرنگی و آزاد برگزار شد. این مسابقات چند سالی است که بصورت تیمی برگزار می شود و همین موضوع باعث شده است تا حضور در این مسابقات مورد استقبال کشورهای مختلف قرار بگیرد. در هر دو بخش فرنگی و آزاد این مسابقات با 8 تیم خارجی برگزار شد و ما تلاش کردیم در این دوره این مسابقات به سبک جام جهانی برگزار شود.

وی گفت: در این دوره به محض مشخص شدن تیم های برتر اول تا سوم نفرات برتر هر وزن هم بصورت انفرادی معرفی شدند. به این ترتیب ارزش نفرات بصورت مجزا مشخص می شد. در این مسابقات ضمن استفاده از داوران بین المللی ایرانی (درجه 1 و 2 و 3) از داوران خارجی عراق، اوکراین، گرجستان، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان که همراه تیم هایشان راهی این مسابقات شده بودند استفاده کردیم.

امامی افزود: با توجه به اینکه تلفیقی از داوران ایرانی و خارجی در این مسابقات حضور داشتند، داوری در این رقابتها در شرایط بسیار خوبی برگزار شد و آشوک کومار از هندوستان نماینده اتحادیه جهانی کشتی از قضاوت داوران حاضر در این مسابقات ابراز رضایت کرد و عملکرد آنها را بسیار خوب دانست.

 

وی درباره تفاوت عملکرد داوران ایرانی و خارجی حاضر در این مسابقات گفت: داوران ایرانی توانائیهای منحصر به فردی دارند و می توانند علاوه بر قضاوت بخوبی رقابتها را مدیریت کنند. در این دوره از مسابقات وقتی مدیریت مسابقات را به داوران ارشد سپردیم از نظر قضاوت با مشکلی مواجه نبودیم و تیم های خارجی از عملکرد داوران ابراز رضایت کردند.

امامی افزود: قوانین کشتی به شکلی است که هرگاه مربیان نسبت به رای اعلام شده اعتراض داشته باشند این حق را خواهند داشت تا در هنگام اجرای مسابقه به رای اعتراض کنند و نمایندگان اتحادیه جهانی و ژوری فیلم مسابقه را دوباره بازبینی و رای صحیح را اعلام کنند. بنابراین در خصوص اجرای عدالت هیچ مشکلی وجود نداشت.

 

رئیس کمیته داوری گفت: از روز دوشنبه (6 آذر) مسابقات بین المللی جام شاهد با حضور 8 تیم خارجی و 4 تیم ایرانی در کرج در بخش های فرنگی و آزاد برگزار شد. در این مسابقات اقدام به برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی کردیم تا دیگر کشورها با این نو ع کشتی آشنا شوند و در صورت علاقه اقدام به فعالیت کنند. برای این مسابقات 10 داورا ایرانی و خارجی مسابقات را قضاوت کردند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار