12245
۲۵ مهر ۱۳۹۵

تاثیر گرم شدن هوا بر جنین پسر

طبق آخرین تحقیقات پژوهشگران مشخص شد گرم تر شدن هوا در طی سال های اخیربه ضرر جنین های پسر تمام شده است و آمار از دست رفتن آنان را بالا برده است.

به گزارش کودک پرس پرس : طبق آخرین تحقیقات پژوهشگران مشخص شد گرم تر شدن هوا در طی سال های اخیربه ضرر جنین های پسر تمام شده است و آمار از دست رفتن آنان را بالا برده است.

محققان می‌گویند:” تغییرات آب‌وهوا و گرم شدن زمین می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی بر نسل بشر بگذارد.” به نظر می‌رسد نوزادان دختر در برابر این تغییرات مقاوم‌ ترند و به‌ تدریج تعداد دخترهای متولدشده بیش از پسرها خواهد شد.

تحقیقات پژوهشگران ژاپنی نشان داده، تغییرات آب‌وهوا بر جنین انسان تأثیر می‌گذارد و جنین جنس مذکر در برابر این تغییرات و گرم شدن هوا مقاومت چندانی ندارد و سریع‌تر از بین می‌رود. در ژاپن از سال‌های دهه ۷۰ میلادی تغییرات آب‌وهوا ثبت‌شده و محققان پس از مطالعه این تغییرات و زیر نظر گرفتن آمار سقط‌جنین در بیمارستان‌ها طی همین سال‌ها متوجه شدند تعداد سقط‌جنین جنس مذکر در مقایسه با جنس مؤنث در حال افزایش است.

ژاپنی‌ها می‌گویند حتی در حال حاضر نیز تعداد دختران ژاپنی بیش از پسرهاست و با افزایش دمای کره زمین این موضوع رو به گسترش خواهد بود. محققان ژاپنی حتی برای اثبات بیشتر گفته‌های خود میزان سقط‌ جنین را در گرم‌ترین تابستان ژاپن که در سال ۲۰۱۰ رخ داد و از سال ۱۸۹۸ بی‌سابقه بود، مورد بررسی قرار دادند.

اکثریت سقط‌ ها مربوط به جنین با جنس مذکر بود. از سوی دیگر در سردترین زمستان ژاپن که مربوط به سال ۲۰۱۱ بود هیچ جنین پسری سقط نشد. با این‌ حال محققان تأکیددارند که این مسئله تنها مربوط به گرمای هوا نیست و آلاینده‌های محیطی نیز در آن نقش دارد.

 

 

منبع: مجله پزشکی 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار