موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
122370
۰۷ آذر ۱۳۹۶
مطالبه یک کارگردان از رئیس سازمان سینمایی؛

جلسه اختصاص سینما برای کودکان و نوجوانان به کجا رسید؟

رهبر قنبری گفت: هنوز خبری از برگزاری دومین جلسه برای در نظر گرفتن سالن سینما مختص حوزه کودک و نوجوان نیست.

به گزارش کودک پرس ، رهبر قنبری کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت برگزاری جلساتی برای در نظر گرفتن سالن های سینما مختص اکران فیلم های بخش کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان سهمی از سینما ندارند، دولت و کارگزاران امور فرهنگی و سینمایی با درک کامل این موضوع مهم، تصمیم به واگذاری سالن های سینما مختص کودک و نوجوان گرفتند تا این بخش از جامعه با امنیت خاطر در کنار خانواده های خود به سینما بروند و از فضای فرهنگی و آموزشی بهره کافی را ببرند.

وی افزود: در این راستا قرار است تعدادی سینما در تهران برای نمایش فیلم های کودک و نوجوان فراهم شود و فقط به اکران این نوع از آثار سینمایی بپردازد.

 

 

وی ادامه داد: تا به امروز فقط یک جلسه با حضور محمد مهدی حیدریان، حبیب ایل بیگی، علیرضا تابش و جمعی از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان برگزار شده، اما هنوز خبری از برگزاری جلسه دوم نیست و تا جایی که منجر به نتیجه مطلوب شود جلسات را ادامه خواهیم داد.

این کارگردان عنوان کرد: البته علی رغم اینکه من و تعدادی از فیلمسازان حوزه کودک تشکیلاتی را در جهت حمایت از این سینما راه انداخته بودیم و کماکان پیگیر هستیم و آقایان حیدریان، ایل بیگی، تابش و بخشی از حوزه هنری در این باره آستین بالا زدند، اما مهمترین بخش که آموزش و پرورش است، کاری صورت نداده و حمایت آنها از این امر تقریبا صفر است.

 

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش اصلا حمایتی از سینمای کودک و نوجوان ندارد که این شامل قبل از تولید تا اکران و پس از آن می شود؛ متاسفانه بیشتر حمایتشان کلامی است.

قنبری اذعان داشت: وزارت آموزش و پرورش امور تربیتی را بیشتر امری روایی می داند تا تصویری. به همین علت در حوزه تصویری ضعیف عمل کرده اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار