121319
۳۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

کودک آزاری هیجانی متداول‌ترین نوع اذیت کودکان است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کودک آزاری هیجانی متداول‌ترین نوع آزار و اذیت کودکان در جامعه است که باید به روش‌های مختلف کنترل شود.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری  در همایش پیشگیری از سوء رفتار با کودکان در شهرستان گرمی مغان اظهار کرد: بی‌توجهی به نیازهای کودکان و خواسته‌های کودکانه آن‌ها باعث می‌شود کودک مورد آزار و اذیت قرار گرفته و بار روانی نامناسبی روی وی اثر بگذارد که در آینده باعث افزایش مخاطرات اجتماعی برای فرزند می‌شود.

وی با بیان اینکه کودک آزاری چهار نوع مختلف در جامعه ما دارد، افزود: معمولا این اتفاقات از بی‌تفاوتی و کوتاهی والدین در حفظ و نگهداری محیط زندگی و افرادی که کودک با آن‌ها ارتباط دارد، نشأت گرفته و روی شکل گرفتن شخصیت فرد بسیار موثر است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: مسائل فرهنگی و وضعیت عمومی منطقه یکی از موارد مهم در افزایش کودک آزاری است و گاها دیده می‌شود که برخی مناطق فرهنگ کتک زدن برای آموزش دادن به کودکان رواج دارد که باید در این مناطق فرهنگ‌سازی انجام شود.

 

ستاری به آمادگی کارشناسان بهزیستی برای پاسخگویی به مشکلات مردمی اشاره کرد و افزود: شماره 123 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هرگونه مشکل و حضور بموقع اورژنس اجتماعی است.

وی اضافه کرد: سال 95 در 6 شهرستان اورژانس اجتماعی داشتیم که با تلاش های صورت گرفته برای افزایش آن، سالجاری در 8 شهرستان اورژانس فعال بوده و آماده ارائه خدمات است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تهیه بسته‌های آموزش‌های کودکان توسط کارشناسان خبره بهزیستی برای توزیع خبر داد و گفت: مرکز کودک و خانواده در شهر اردبیل افتتاح شد که هدف آن آموزش والدین و حمایت از کودکان بدسرپرست است که امیدواریم در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شود.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار